شناسهٔ خبر: 57741101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشجویان دانشگاه اصفهان با شهید گمنام دفاع مقدس تجدید میثاق کردند

اصفهان - ایرنا - پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز چهارشنبه در دانشگاه اصفهان و با حضور دانشجویان و استادان تشییع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید گمنام همزمان با روز دانشجو در مسجد الغدیر دانشگاه اصفهان و با حضور دانشگاهیان اصفهان و علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: این مراسم بمنظور تجدید میثاق دانشجویان با حضرت فاطمه زهرا(س) و شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن صادقی افزود: در این مراسم پیکر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس بر روی دستان دانشگاهیان از محل مسجد الغدیر به سمت در شمالی دانشگاه اصفهان تشییع شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاهیان در این مراسم شعارهایی مانند " مرگ بر امریکا" و " مرگ بر اسراییل" سر دادند و همچنین اغتشاشات اخیر در کشور را محکوم کردند.

وی اضافه کرد: حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با گرامیداشت روز دانشجو، بر ادامه دادن راه شهیدان و مقابله در برابر هجمه دشمنان تاکید کرد.

۱۶ آذر در کشورمان روز دانشجو نامگذاری شده است؛ در چنین روزی در سال ۱۳۳۲ و به فاصله چهار ماه از کودتای ۲۸ مرداد آمریکا و انگلیس در ایران که منجر به سقوط دولت قانونی وقت شد، محمدرضا پهلوی میزبان «ریچارد نیکسون» معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا بود. مهمانی شاه و حامی کودتاگرش برای دانشجویان آزادی‌خواه آسان نبود و اعتراضات به این سفر منجر به شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی شد. این مناسبت گرچه در دولت پهلوی دوم، اهمیتی نداشت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان نمادی از مبارزه برای استقلال و آزادی، گرامی داشته شد.

نظر شما