شناسهٔ خبر: 57696445 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جام جهانی 2022؛

مراکش - کرواسی؛ نبرد شگفتی سازها برای رده سوم جام جهانی

صاحب‌خبر -
مراکش - کرواسی؛ نبرد شگفتی سازها برای رده سوم جام جهانی
خبرگزاری آریا- تیم‌های کرواسی و مراکش برای کسب مدال برنز جام جهانی 2022 تلاش می‌کنند.
به گزارش آریا، کرواسی و مراکش تنها تیم‌هایی در جام جهانی 2022 هستند که برای دومین بار با یک‌دیگر مسابقه می‌دهند. این دو تیم که در گروه F با یک‌دیگر هم‌گروه بودند و به تساوی بدون گل رسیدند، این بار برای کسب مقام سوم جام جهانی قطر می‌جنگند. ولید رکراکی و زلاتکو دالیچ، سرمربیان مراکش و کرواسی هردو به این موضوع اشاره کردند که تنها چند روز پس از تجربه کردن شکستی دردناک، انگیزه دادن به بازیکنان برای انجام یک مسابقه دیگر کار خیلی سختی است و دو تیم در بهترین وضعیت روحی ممکن نیستند.
البته مراکش و کرواسی هردو تورنمنتی فراتر از حد انتظار را تجربه کردند و موفق شدند نام‌های بزرگی چون اسپانیا، پرتغال و برزیل را کنار بزنند تا به نیمه نهایی برسند. فارغ از نتیجه‌ای که در دیدار رده‌بندی رقم می‌خورد، هر دو تیم در این جام کارهای بزرگی کرده‌اند و بازنده‌ای سربلند در نیمه نهایی بودند.
زلاتکو دالیچ در کنفرانس خبری پیش از تقابل کرواسی با مراکش در دیدار رده بندی جام جهانی 2022 حاضر شد و در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد. دالیچ در ابتدای کنفرانس خبری خود در مورد آینده مودریچ گفت: امیدوارم برای یورو همراه ما بماند. مودریچ برای تیم ما بسیار مهم است و نیازی به توضیح آن نیست. او کسی است که باید تصمیم بگیرد. مطمئنم با آرامش در مورد آن فکر خواهد کرد و تصمیمی که به نظرش بهترین باشد را خواهد گرفت. تقریباً مطمئنم که او در یورو 2024 نیز همراه ما خواهد بود اما تصمیم با اوست.
این دیداری با بیشترین اهمیت است. برای مراکش نهایت احترام را قائلم، آن ها در این جام جهانی شگفتی بزرگی بوده اند. از این موضوع آگاهیم که با همان جدیتی که ما داریم، برای کسب مدال مبارزه خواهند کرد. بازی فوق العاده ای خواهد بود. مراکش تیم بسیار پرانگیزه ای است. باید باهوش باشیم و روی بازی خودمان تمرکز کنیم، از توپ محافظت کنیم و برای شکستن خط دفاعی آن ها صبور باشیم. مراکش مانند کرواسی چهار سال پیش است، کسی انتظار نداشت آن ها تا این مرحله پیش بروند. آن ها از بازی اول رشد زیادی کرده اند و از هیچ چیزی نمی ترسند. به آن ها تبریک می گویم. این تقابل نسبت به بازی ما با آن ها در مرحله گروهی سخت تر خواهد بود. آن ها زیباترین شگفتی جام بوده اند. تیم های بزرگی موفق به صعود به نیمه نهایی نشدند یا حتی به جام جهانی صعود نکردند. باید کاری که ما و مراکش انجام دادیم را تحسین کرد.
مقام سوم کرواسی در جام جهانی فرانسه موفقیت بزرگی در آن زمان بود. آن مقام باعث شد تمام دنیا فوتبال ما را بشناسند. باعث غرور و افتخار ما بود و سپس جام جهانی روسیه و نایب قهرمانی در آن را تجربه کردیم. امیدواریم با کسب مقام سوم که برای کشور کوچکی چون ما اهمیت زیادی دارد، به خانه بازگردیم.
این هفتمین بازی است و دو بازی نیز به وقت های اضافه کشید. خستگی وجود دارد و می دانیم ریسک مصدومیت نیز هست. باید محتاط باشیم. کسانی که شرایط عالی دارند بازی خواهند کرد تا به هدف بزرگمان برسیم. بازی را با بازیکنانی که مصدومیت جزئی دارند آغاز نمی کنیم چون سپس واکنش به شرایط آسان نیست. فردا ترکیب را خواهید دید.
ولید رکراکی، سرمربی مراکش که امیدوار است تیمش را به رده سوم جام جهانی 2022 برساند، در نشست خبری پیش از بازی با کرواسی حضور یافت که صحبت‌هایش را به نقل از موندو دپورتیوو می‌خوانید. 
ناراحتی از حضور در رده بندی: 
قرار نیست خودمان را گول بزنیم. رده بندی جام جهانی مسابقه‌ای نبود که دوست داشته باشیم در آن بازی کنیم. فکر می‌کردم می‌توانیم قهرمان جام جهانی شویم اما حالا باید روی بازی رده بندی متمرکز باشیم. این هفتمین بازی ما در جام جهانی 2022 است. این در حالی است که در 20 سال گذشته فقط 6 بازی در جام جهانی انجام داده بودیم. این تجربه‌ای عالی برای همه، از جمله بازیکنان بود. 
نمی‌دانم این آخرین بازی مودریچ خواهد بود یا نه اما این را می‌دانم که او رقیبی بزرگ است و می‌خواهد کارش را به بهترین شکل به پایان ببرد. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است. کاری که مودریچ در 37 سالگی انجام می‌دهد باورنکردنی است. خوب است که او توپ طلا را برده بود و شایستگی‌اش را داشت. 
بازی بازتری خواهیم داشت. هر دو تیم اتحاد بیشتری دارند و فکر می‌کنم در این مسابقه فضاهای بیشتری خواهد بود. قرار نیست در این بازی تغییرات زیادی داشته باشیم. اگرچه رومن سایس غایب خواهد بود و حضور نایف اکرد، نصیر مزروعی و یوسف النصیری نامشخص است. 

نظر شما