شناسهٔ خبر: 57692710 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

پیروزی آرژانتین مقابل کرواسی در نیمه نخست

تهران- ایرنا- نیمه نخست دیدار تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و کرواسی در اولین بازی مرحله‌ نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ با برتری ۲ بر صفر یاران لیونل مسی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و کرواسی سه‌شنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران در اولین بازی مرحله‌ نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم رفتند.

قضاوت این بازی که در ورزشگاه استادیوم لوسیل برگزار می شود، بر عهده «دنیله اورساتو» با کمک‌های «چیرو کاربونه» و «الساندرو جیالاتینی» است.

پیروزی آرژانتین در نیمه نخست

آرژانتین برای رسیدن به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی شبی دراماتیک را پشت سر گذاشت. آنها برابر هلند در ابتدا دو بر صفر جلو افتادند اما با دو گلی که در دقایق پایانی مسابقه دریافت کردند بازی به پنالتی کشیده شد تا امیلیانو مارتینز با دست‌هایش ناجی آلبی سلسته لقب بگیرد. امشب مسی و یارانش هدفی جز پیروزی و رسیدن به فینال تورنمنتی که برای به دست آوردن آن لحظه‌شماری می‌کنند، ندارند.

کرواسی در شب رویایی زردپوشان برزیل را شکست داد تا نیمار و یارانش را به خانه فرستاده و خود در قطر بماند. شاگردان دالیچ در حالی که یک بر صفر از پرافتخارترین تیم جهان عقب افتاده بودند به بازی برگشته و در ضربات پنالتی با جادوی لیواکوویچ پیروزی را به نام خود سند زدند.

پیروزی آرژانتین در نیمه نخست


حساسیت جدال امشب اما باعث شد تا بازی بیشتر در میانه میدان در جریان باشد، جایی که هافبک‌های دو تیم سعی داشتند با دوندگی و بازی فیزیکی اجازه بازیسازی و خلق موقعیت را از حریف بگیرند.

سرانجام پس از گذشت ۲۵ دقیقه از جریان بازی این آرژانتین بود که توسط الکسیس مک آلیستر از پشت محوطه جریمه شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد اما دومنیک لیواکوویچ توپ را دفع کرد.

لحظات حساس:

دقیقه ۳۱: ارسال بلند مدافعان آرژانتین در عمق دفاع کرواسی به خولین آلوارز رسید و او پس از عبور دادن توپ از لیواکوویچ با خطا سرنگون شد تا داور به نشانه پنالتی در سوتش بدمد. لیونل مسی پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای محکم توپ را به طاق دروازه کرواسی چسباند تا ورزشگاه منفجر شود.

پیروزی آرژانتین در نیمه نخست

دقیقه ۳۱: اشتباه بازیکنان کرواسی در هنگام ضربه کرنر باعث شد تا آرژانتینی‌ها یک ضد حمله خطرناک را ترتیب بدهند. آلوارز توپ را تا محوطه جریمه کرواسی جلو برد و و به زیبایی هر چه تمامتر گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

بازی در نیمه نخست با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید.

ترکیب آرژانتین:

امیلیانو مارتینس، نیکولاس اوتامندی، کریستین رومرو، ‌ ناهیل مولینا، نیکولاس تاگلیافیکو، پارادس، انسو فرناندس، الکسیس مک‌آلیستر، خولین آلوارس، ‌ رودریگو دی‌پائول و لیونل مسی

پیروزی آرژانتین در نیمه نخست

ترکیب کرواسی:

دومنیک لیواکوویچ ، ایوان پرشیچ، دیان لاورن، آندره کراماریچ، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ، پاشالیچ، برنا سوسا، یاسکو گواردیول و جوزپ یورانوویچ

پیروزی آرژانتین در نیمه نخست

نظر شما