شناسهٔ خبر: 57691555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیار علم و فرهنگ آماده حضور رئیس دولت مردمی

بیرجند - ایرنا - رئیس جمهور در نخستین مقصد دور دوم سفرهای استانی روز پنجشنبه همراه با جمعی از اعضای هیات دولت به بیرجند دیار علم و فرهنگ سفر می‌کند و مردم این شهر مهیای استقبال از رئیس دولت مردمی و نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آغاز دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم به همراه شماری از اعضای هیات دولت در بیست و چهارمین روز آذر ماه در سفری ۲ روزه به خراسان جنوبی سفر خواهد کرد.

رئیس جمهور بدو ورود به بیرجند در جمع مردم حضور می‌یابد و دیدار مردمی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه فردا در ورزشگاه آزادی این شهر انجام خواهد شد که به دیار علم و ایمان نیز شهرت دارد و زادگاه پدران علم مختلف است.

آیت الله رئیسی نوزدهم شهریور پارسال نیز در سومین سفر استانی دولت سیزدهم به خراسان جنوبی سفر کرد و در شهرستان‌های طبس و بیرجند حضور یافت.

مردم خراسان جنوبی پیش از این در مقاطع مختلف حمایت‌های خود را از رئیس دولت سیزدهم نشان داده‌اند، از جمله بیش از ۸۶ درصد مردم این استان با حضور حماسی خود در خرداد ۱۴۰۰ به وی رأی دادند. سال ۹۴ نیز آیت الله رئیسی برای دومین مرتبه از خراسان جنوبی به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

دیار علم و فرهنگ آماده حضور رئیس دولت مردمی

خراسان جنوبی در نگاه رییس جمهور

رییس جمهور نیز نگاه ویژه‌ای به این استان دارد چنانکه در برنامه تلویزیونی و انتخاباتی که ۲۰ خرداد پارسال پخش شد بر اهمیت اقتصادی خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ این استان تاکید کرد.

آیت الله رییسی در آن برنامه اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از علقه‌های جدی من در سطح کشور است. به دلیل اینکه نمایندگی مردم این استان را دارم، خراسان جنوبی حساسیت خاصی برای من دارد و اخبار و تحولات استان را با حساسیت دنبال می‌کنم.

در نگاه رییس جمهور، امکان رفع محرومیت از نقاط کم‌برخوردار این استان با توجه به ظرفیت‌های موجود امکانپذیر است.

بر همین مبنا بود که سفر نخست آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی ۱۰۶ مصوبه در پی داشت و از این تعداد ۸۰ مصوبه در زمینه عمرانی و زیرساختی و بقیه در حوزه اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی بوده است.

بنابر اعلام مسوولان استان مبلغ ۱۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای سه سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اختصاص یافته است.

هرچند در سطح شهر به منظور پرهیز از تشریفات و تجملات، بنرهای اطلاع‌رسانی در همه جا نصب نشده است و تنها در برخی میادین از جمله میدان قدس، مدرس و ابوذر به چشم می‌خورد اما در گفت‌وگوهای میدانی که با شهروندان در نقاط مختلف شهر انجام شده، بیشتر مردم از سفر رئیس دولت مردمی به بیرجند مطلع و نسبت به رفع مشکلات استان خود امیدوار هستند.

حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاههای دولتی برای حل مشکلات

اما در سطح شهر، بنرهایی درخصوص راه‌اندازی میزهای ارتباط مردمی نصب شده است که با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در مرکز استان مسائل و مشکلات شهروندان را ثبت و پیگیری کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی در این رابطه گفت: برای ثبت و رسیدگی بهتر و بیشتر به مطالبات مردمی در دومین سفر رئیس جمهور به استان تعداد ۲۸ میز ارتباط مردمی در دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی و راه‌اندازی شده است.

دیار علم و فرهنگ آماده حضور رئیس دولت مردمی

میز ارتباطات مردمی و حل سریع مشکلات

در این خصوص با توجه به مرزی بودن خراسان جنوبی و ارتباط با افغانستان با حضور در یکی از این میزهای خدمت پای صحبت نماینده تام‌الاختیار وزارت خارجه نشستیم.

وی درباره راه‌اندازی میز خدمت گفت: یکی از اقداماتی که در سفرهای آیت الله رئیسی انجام می‌شود برپایی میز ارتباطات مردمی است. وزارت امور خارجه در ۲۷ استان نمایندگی دارد که امور مردم در خارج از کشور درخصوص دانشجویان، زندانیان، مشمولان، تایید اسناد تجاری، وکالتنامه و دیگر موارد را انجام می‌دهند.

علیرضا محمودی افزود: در نمایندگی‌های کنسولی، پوشش فعالیت اقتصادی برای رشد و توسعه روابط با کشورهای همسایه، امور مربوط به رانندگان ترانزیت و تسهیل و توسعه روابط کمک می‌کنند. گسترش بازارچه مرزی نیز پیگیری می‌شود.

وی گفت: نمایندگان کنسولی توانایی دارند با تلفن چهار شماره‌ای که در اختیار دارند با ۱۴۰ نمایندگی کنسولگری و سفارت ارتباط بگیرند و مشکل افراد را سریع حل کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزارت امور خارجه بیان کرد: مراجعاتی که امروز داشتیم عده‌ای مدعی تابعیت هستند یا راننده ترانزیت بودند که دچار مشکل شدند، برخی حل شد و برخی با کمک نمایندگی و سفرا در حال رفع است.

وی گفت: حُسن میز خدمت و ارتباطات مردمی این است که نمایندگان تام‌الاختیار از نزدیک و میدانی با مشکلات مردم روبرو شده و چون تام‌الاختیار هستند با تصمیمات خود در همان لحظه در رفع مشکلات تسهیل و تسریع می‌کنند.

محمودی افزود: آنچه ما دیدیم این است که مردم با شور و شعف منتظر رئیس جمهور و مطمئن هستند با مطرح کردن مشکلات، گره‌گشایی شود.

شهروندان خراسان جنوبی که اجرای مصوبات سفر قبلی را دیده‌اند و از شروع و پیشرفت این طرح‌ها را اطلاع دارند اکنون امیدوار و خوشبین هستند که مشکلاتشان به دست دولتمردان و شخص رئیس جمهور برطرف شود و تامین آب و احداث راه‌آهن از مهمترین آنهاست.

نظر شما