شناسهٔ خبر: 5769113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نشست گروه های یمنی در ژنو

نشست گروه های سیاسی یمن برای دستیابی به راه حل پایان دادن به درگیری ها دراین کشور امروز در ژنو سوئیس برگزار می شود. این مذاکرات بعدازظهر امروز با حضور بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد و اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده او برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پیش از آغاز نشست ، فرستاده ویژه سازمان ملل جداگانه با دو گروه مخالف یمن گفت وگو خواهد کرد. بان کی مون نیز دیروز با شماری از شرکت کنندگان در نشست یمن در ژنو دیدار کرد.

 

براساس تازه ترین گزارش ها نمایندگان احزاب و گروه های یمنی از جمله جنبش انصارالله برای شرکت در این نشست وارد ژنو شده  اند.

امروز،  نشست صلح گروه های درگیر یمنی در ژنو


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی از شبکه العالم، این هیئت شامل 5 نماینده است که 2 نفر از آنان از جنبش انصارالله اند.


انصارالله اعلام کرد که این جنبش دو نفر از رهبران خود یعنی حمزه الحوثی و مهدی المشاط را به عنوان نماینده به ژنو اعزام کرده است.


نمایندگان احزاب و گروه های یمنی قبل از خروج از صنعا توقف تجاوزگری عربستان به یمن و لغو محاصره ظالمانه مردم این کشور را مهم ترین و نخستین مسائلی دانستند که باید در این نشست به آن توجه کرد.

 

عارف الزوکا، دبیرکل حزب کنگره خلق یمن در همین زمینه گفت: هدف از مشارکت در این نشست، توقف تجاوز به یمن است.
 

حمزه الحوثی، نماینده جنبش انصارالله نیز تصریح کرد: هدف از مشارکت در مذاکرات ژنو احیای فرایند سیاسی و یافتن راه حل هایی برای مشکلات کشور است.


حسن زید، دبیرکل حزب الحق نیز ابراز امیدواری کرد که نشست ژنو محلی برای بازگو کردن حجم تجاوزگری ها به یمن و آثار آن بر مردم این کشور باشد.

 

نظر شما