شناسهٔ خبر: 57682633 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آنچه در پردیس سینمایی ملت می‌گذرد؛ برداشت پنجم

محمد‌علی فردین بار دیگر روی پرده سینما‌/ پاییز پنجاه سالگی حسن ختام جشنواره

پنجمین روز از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، با استقبال بسیار خوب از مستند برزخی‌ها پنجاه سالگی و مامان شکوه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت از یکشنبه بیستم تا جمعه بیست و پنجم آذر ماه به دبیری محمد حمیدی مقدم در پردیس سینمایی ملت درحال برگزاری است.

پنجمین روز از جشنواره بین‌المللی سینما‌حقیقت با استقبال خوب مستندسازان و علاقه‌مندان به مستند‌های ملی و بین‌المللی همراه بود. مخاطبان علاقه‌مند به سینمای مستند در ساعات پایانی جشنواره همانند روز‌های گذشته حضور خوب و پررنگی داشتند.

 

سینماحقیقت

در آخرین روز از شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت چه گذشت؟

در پنجمین و آخرین روز از شانزدهمین جشنواره مستند ایران سینماحقیقت مستند‌های پاییز پنجاه سالگی، خونه مامان شکوه و برزخی‌ها با استقبال خوب علاقه‌مندان همراه بودند به طوریکه سالن‌های سینما با حضور جمعیت بسیاری از مستند دوستان همراه بود و علاقه‌مندان بر روی پله‌های سالن‌های سینمایی با اشتیاق به تماشای آثار نشسته‌بودند.

شانزدهمین جشنواره مستند ایران سینماحقیقت در پنجمین روز از اکران‌های خود علاوه بر میزبانی علاقه‌مند سینمای مستند و فیلمسازان، میزبان برخی از مسئولین سینمایی از جمله؛ هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر، جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره، سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا، مسعود فروتن بازیگر و کارگردان سینما، تلویزیون و رادیو بود.

 پردیس سینمایی ملت در آخرین روز از شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت از ساعت ۱۴ الی ۲۲ میزبان مخاطبان علاقه‌مند به سینمای مستند بود.

برزخی‌ها

نمایان شدند  آسیب‌های اجتماعی در سینمای مستند

در حاشیه آخرین روز از برگزاری شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت، نشست سردار مهدی حاجیان، معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با هنرمندان در سالن ۱۲ پردیس سینمایی ملت با محوریت «پلیس در آینه هنر و رسانه» برگزار شد.

سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی اجتماعی فراجا درباره تاثیر سینمای مستند در جامعه و تعامل و همکاری فراجا با جشنواره سینماحقیقت گفت: یکی از وظایف پلیس در بحث آسیب‌های اجتماعی است. مستندساز هم می‌تواند با روشنگری و حقیقت‌یابی در فضای آسیب‌های اجتماعی، در زمینه فرهنگ‌سازی به‌گونه‌ای برای تصمیم‌گیری مسئولین موثر واقع شود. چون مستندسازی بر مبنای کاری پژوهشی و علمی برای حقیقت‌یابی است، می‌تواند لایه‌های پیدا و پنهان آسیب‌های اجتماعی را نمایان کند.

سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی اجتماعی فراجا

او افزود: ارتباط بین پلیس و سینماگران به خصوص در موضوع مستندسازی بیش از پیش می‌تواند مسئله آسیب‌های اجتماعی را نمایان کند. زیرا به این صورت علمی‌تر، پژوهشی‌تر و با یک نگاه عاقلانه با مسئله آسیب‌های اجتماعی برخورد می‌کند.

حاجیان با تاکید بر اینکه فضا برای تولید مستند فراهم است، ادامه داد: باتوجه به اینکه حوزه کار پلیس به پهنای جغرافیای جمهوری اسلامی ایران بوده، لذا امکان مستندسازی به خصوص در بحث‌هایی، چون مرز و مرزنشینی کاملا فراهم است. اکنون ارتباط بسیار خوبی با سینماگران در حوزه داستانی و مستند داریم.

استقبال فیلمسازان سینماحقیقت

اکران ویژه پاییز پنجاه سالگی با تجلیل از خانواده شهید جمالی

مستند پاییز پنجاه سالگی به کارگردانی محسن اسلام‌زاده با استقبال خوب مخاطبان و حضور خانواده شهید محمد جمالی و مدیران در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

سلیم غفوری قائم مقام معاون سیما، میثم مرادی مدیر شبکه یک سیما، سید مهدی میرتیموری دبیر جشنواره تلویزیونی مستند، فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد در این مراسم حضور داشتند.

<div id="video-display-embed-code_17000269"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8309826/17000269?width=400&height=300"></script></div>

پس از پایان اکران این فیلم، برخی از مسئولین میزبان تجلیل از همسر و فرزند شهید جمالی شدند. فرزند این شهید بزرگوار در سخنانی کوتاه از تمام عوامل و دست‌اندرکاران این مستند تشکر کرد. در ادامه نیز هدیه و یادبودی از طرف موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی و شبکه یک سیما به همسر و فرزند شهید جمالی اهدا شد.

برچسب‌ها:

نظر شما