شناسهٔ خبر: 57680021 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سوریه:

پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن، نقض منشور سازمان ملل است

فارس

پس از حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد تحت فشار آمریکا، سوریه تأکید کرد که پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن نقض منشور سازمان ملل است.

صاحب‌خبر -

وزارت امور خارجه سوریه، امروز (پنجشنبه)، در واکنش به قطعنامه لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل، این اقدام را نقض مفاد منشور سازمان ملل و سازوکار‌های حقوقی این سازمان بین المللی دانست.

طبق بیانیه منتشر شده در وب سایت رسمی وزارت امور خارجه سوریه، دمشق تأکید کرد: «سیاست زدگی، استاندارد‌های دوگانه، دورویی، نقض منشور و سازوکار‌های حقوقی کار سازمان ملل متحد اساس تحرکات آمریکا برای پیشبرد قطعنامه‌ای بود که به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن پایان داد؛ کشوری که طی یک رأی گیری دموکراتیک کرسی خود را در این کمیسیون به دست آورده بود.»

 قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، چهارشنبه شب ۲۳ آذر ماه، با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.  

رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل، پایان‌دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را نشانه‌ای از بازگشت یکجانبه‌گرایی خواند و گفت: «اقدام آمریکا حمله آشکار به بنیاد قانونمدار سیستم سازمان ملل و تمسخر چندجانبه‌گرایی بود.»

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزرات خارجه نیز تصویب قطعنامه غیراجماعی آمریکا در نشست شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل را سیاسی، فاقد وجاهت قانونی، برخلاف منشور و ایجاد کننده رویه‌ای نادرست در این نهاد بین‌المللی خواند و شدیدا محکوم کرد.

کنعانی گفت این اقدام مغرضانه تلاشی برای تحمیل خواسته‌های سیاسی یکجانبه و نادیده گرفتن رویه انتخابات در نهاد‌های بین‌المللی است.
 
او همچنین اضافه کرد محروم کردن یک عضو قانونی کمیسیون مقام زن، بدعت سیاسی، اعتبار زدایی از این تشکل بین‌المللی و ایجاد کننده رویه‌ای یکجانبه برای سوء استفاده‌های آتی از نهاد‌های بین‌المللی است.

برچسب‌ها:

نظر شما