شناسهٔ خبر: 57675763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح کرد؛

نماینده مهاباد در مجلس: دلیل بروز اتفاقات اخیر، برخورد پلیسی با موضوع حجاب است/ ملاک پاکدامنی، پوشاندن کامل موی سر نیست/دغدغه معترضان فقط حجاب نیست بلکه اقتصاد و معیشت است / تلنبار شدن مشکلات اقتصادی مردم سبب اعتراض‌شان شده است

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با انتقاد از برخورد پلیسی با مقوله حجاب به دیده‌بان ایران گفت: در برخی از اقوام، خانم‌ها پوشش ۱۰۰درصدی و کامل مو که پوشاندن سر است را ندارند ولی اخلاقیات و عفت‌شان در بالاترین سطح است و در دنیا به غیرت و شهامت و پاکدامنی شهرت دارند پس ملاک پاکدانی، پوشاندن موی سر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مسئله حجاب موضوعی است که این روزها در مورد آن بیشتر صحبت میشود، اخیرا نیز در رابطه با جریمه افراد بی‌حجاب اظهارنظرهای مختلفی از سوی مسئولان و نمایندگان مجلس ارائه شده است.

جلال محمودزاده؛ نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: با موضوع حجاب باید به نرمی برخورد کرد زیرا بگیر و ببند و حرکت‌های فیزیکی و خشن نتیجه عکس میدهد.

حجاب موضوع فرهنگی است نه پلیسی

جلال محمود زاده نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه حجاب یک موضوع فرهنگی است به سایت دیده‌بان ایران گفت: موسسات و نهادهای فرهنگی و خانواده ها باید روی این مسئله کار کنند و به هیچ وجه کار پلیسی نیست و دلیل بوجود آمدن مشکلات اخیر، برخورد پلیسی با مسئله حجاب است پس نباید کاری کنیم که مردم لج کنند و شاهد نتایج عکس در جامعه باشیم.

ملاک پاکدامنی زنان، پوشش کامل گیسوانشان نیست

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از فرصت ها و حُسن‌های کشور ما چند قومیتی و چندمذهبی بودن آن است که هر کدام خرده فرهنگ‌های مخصوصی دارند که بر اساس آن عمل می‌کنند‌ شاید در برخی از اقوام، خانم‌ها پوشش ۱۰۰درصدی و کامل مو که پوشاندن سر است را نداشته‌ باشند ولی اخلاقیات و عفت‌شان در بالاترین سطح است و در دنیا به غیرت و شهامت و پاکدامنی شهرت دارند پس ملاک پاکدانی، پوشاندن موی سر نیست.

_000

با رعایت قوانین و مقررات کشور، مسئله حجاب را حل کنیم

محمودزاده در ادامه گفتگو  تشریح کرد: ما باید قوانین و مقررات کشور در این موضوع را رعایت کنیم از سوی دیگر حال مردم را نیز در نظر گرفته و مراعات کنیم که با حجاب، پلیسی برخورد نکنیم. حساسیت بیش‌از حد به موضوع و ربط دادن همه مشکلات به موضوع حجاب کار درستی نیست پس باید برای تمامی مشکلات اعم از تورم، معیشت، اشتغال، تامین امنیت و آسایش زندگی مردم، آموزش و پرورش و بهداشت برنامه‌ریزی و راه‌ چاره‌ای بیندیشیم و در کنار این مشکلات، نگاه فرهنگی به مسئله حجاب داشته باشیم.

دغدغه معترضان فقط حجاب نیست بلکه اقتصاد و معیشت است

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در پایان به دیده بان ایران گفت: معترضانی که در خیابان هستند، تنها مشکلشان حجاب نیست بلکه دغدغه‌های دیگری اعم‌از اشتغال، افتصاد و معیشت و بیکاری و عدم تامین نیازهای اولیه مثل ازدواج و مسکن است و تلنبار شدن این مشکلات تبدیل به اعتراض شده است که باید تدابیری اندیشیده شود زیرا یکایک ما اعم از نماینده مجلس، بازاری، کارگر و کارمند وظایفی داریم پس باید با به نحو احسن به وظایف خود عمل کنیم تا ایرانی، امن و آباد داشته باشیم و از آن لذت ببریم.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما