شناسهٔ خبر: 57669283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس‌جمهور در سفر به خراسان‌جنوبی ؛

پیشرفت کشور را متوقف نمی‌کنیم/ وعده نشدنی به مردم نمی دهیم/ در ساخت مسکن به خارجی ها نیازی نداریم

رئیس جمهور گفت:به هیچ عنوان پیشرفت کشور را متوقف نخواهیم کردو این مساله‌ای که دشمنان ایجاد کرده‌اند با مقاومت مردم در سراسر کشور مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در اولین سفر دور دوم سفر‌های استانی خود به خراسان جنوبی آمد و وارد بیرجند شد.

رئیس جمهور در این سفر، دو روز مهمان خراسان جنوبی خواهد بود و برنامه‌های مختلفی برای این سفر پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

احمد وحیدی وزیر کشور، سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جواد اوجی وزیر نفت، سید امیرحسین مدنی معاون توسعه مناطق محروم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی و حجت‌الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی اعضای شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه روحانیت، فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور بانوان در این سفر رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

ظرفیت های خراسان جنوبی مورد توجه دولت است

حجت الاسلام رئیسی در بدو ورود به خراسان جنوبی در فرودگاه شهید کاوه بیرجند گفت: خراسان جنوبی که به مردم آن علقه خاصی دارم ظرفیت‌های خاصی دارد که مورد توجه دولت است.

او افزود: در سفر اول مصوباتی داشتیم که با تلاش مدیران اقداماتی صورت گرفت و برخی از طرح‌ها به بهره برداری رسیده است و بخشی نیز در حال انجام است.

رئیس‌جمهور وارد خراسان‌جنوبی شد/ افتتاح بخش مایع مدول دوم تصفیه خانه بیرجند

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: مسئله راه آهن و آب در دست اقدام است و در طرح نهضت ملی مسکن نیز که جزو وعده‌های دولت بوده، واگذاری زمین و ساخت منازل پیشرفت مناسبی داشته است.

رئیس جمهور بیان کرد: هرگونه خدمت برای مردم این استان توفیق است و ما به هیچ عنوان پیشرفت کشور را متوقف نکرده ایم و نخواهیم کرد؛ با همکاری مردم نقشه دشمن در روزهای اخیر شکست خورده و پیشرفت کشور را دنبال می کنیم.

 رئیسی: دشمن پیشرفت ما را نمی‌خواهد

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در دیدار با مردم خراسان جنوبی در ورزشگاه آزادی بیرجند با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی گفت: مردم خراسان جنوبی انسان‌های فرهنگی هستند و فرهنگ سرمایه اصلی این استان است.

او افزود: شخصیت‌های علمی این استان در هر کوی و برزن شخصیت‌های مهم و تأثیرگذاری شده اند و بصیرت مهمترین ویژگی مردم این منطقه است.

حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: دشمن پیشرفت ما را نمی‌خواهد و مردم ما یادشان نرفته است که روزی ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا فوت می‌کردند، اما الان چندین نوع واکسن کرونا را در حال تولید داریم و حتی آن را صادر می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: ما از واردکننده واکسن به صادرکننده تبدیل شده ایم و دشمن نمی‌تواند قطار پیشرفت ما را متوقف کند.

او بیان کرد: دشمن تحریم کرد و فکر می‌کرد که ما تولید و صادرات نفت، تولید کالا‌های مختلف و صادرات غیرنفتی را متوقف می‌کنیم، اما دیدند که هم تولید و هم صادرات افزایش یافته است و این به معنی پیشرفت است و امروز کشور در حوزه صادرات کالای غیرنفتی از تحریم‌ها اثر نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه ساخت سالانه یک میلیون مسکن نیاز کشور است افزود: ما وعده نشدنی به مردم نمی دهیم و در خراسان جنوبی مسکن یکی از ضرورت ها و در دستور کار دولت است و در برخی نقاط استان ساخت مسکن ویلایی آغاز شده است.

وی گفت: در دولت های قبل هم باید سالی یک میلیون مسکن ساخته می شد اما این محقق نشده و در این بخش عقب ماندگی داریم.
آقای رئیسی افزود: ما در ساخت مسکن به خارجی ها نیازی نداریم و با همت خود مردم کار انجام می شود.

رئیس جمهور همچنین گفت: به مدیران توصیه کردیم هر جایی که نتوانستید آنچه را که وظیفه شما بوده انجام دهید با مردم صادق باشید و مشکلات را بیان کنید.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: من به عنوان یک مسئول که در زوایای مختلف کشور حضور دارم می گویم که با حضور مردم و توکل به خدا و حضور رهبر معظم انقلاب آینده کشور روشن است.

وی ضمن قدردانی از حضور با شکوه مردم در مراسم استقبال و دیدار با رئیس جمهور گفت: این حضور با عظمت را به حساب انقلاب و نظام می گذارم.
آقای رئیسی گفت: حتما دست نوشته های مردمی را پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: مهندسان خراسان جنوبی و کشور کار‌هایی می‌کنند که سایر کشور‌ها در حال انجام آن هستند و امروز در کویر تایر شاهد هستیم که دستگاه می‌سازند و کارخانه خود را تکمیل می‌کنند.

کارخانه کویر تایر قدرت و ثروت را با هم برای کشور تولید می‌کند

حجت الاسلام رئیسی در جمع کارکنان کارخانه کویرتایر بیرجند گفت: کار‌هایی که در کارخانه انجام شده قابل تحسین است و نگاه داخلی سازی، دانش بنیان، بومی‌سازی و ابتکارات و خلاقیت‌های آن قابل تقدیر است.

او افزود: این کارخانه نه در سخن و حرف و خواسته بلکه در عمل دانش بنیان و بومی‌سازی را پیاده کرده و در این بازدید که انجام شد کار‌های بزرگی از سوی شما دیدیم.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: شعار ما می‌توانیم در کارخانه کویرتایر محقق شده و این کارخانه که سال‌ها کار کرده هر روز شاهد ابتکارات جدید است و فعالیت‌های کویرتایر بیرجند از نمونه خارجی آن نه تنها قابل رقابت بلکه بالاتر و برتر است.

رئیس جمهور تصریح کرد: معتقدم نمونه تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین انجام شده و هم اشتغال افزایش یافته و هم کار علم و فناوری پایه است و قدرت به موشک‌سازی نیست بلکه به همین روحیه نشاط کارگران و بومی‌سازی‌ها‌ست.

او ادامه داد: کار باید با کیفیت بالا باشد و باید از ایستادگی و مقاومت کارکنان این مجموعه که با تمام مشکلات پای کار بودند تشکر کرد.

حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: هم تولید قدرت و هم تولید ثروت برای کشور در کارخانه کویرتایر صورت گرفته و ثروت علم و فناوری در اینجا از همه مهمتر بوده و کار ماندگاری انجام شده است.

رئیس جمهور اظهار کرد: این کارخانه از سوی مردم بنیان‌گذاری شده لذا نباید تنها منتظر دولت بود و این نشان می‌دهد هر جا به مردم میدان داده شد سبب موفقیت کشور شده است.

افتتاح بخش مایع مدول دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب بیرجند

دقایقی پیش بخش مایع مدول دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با حضور حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور افتتاح شد.

این طرح با اعتبار بالغ بر ۲۳ میلیون یورو آماده سازی شده است.

افتتاح بخش مایع مدول دوم تصفیه خانه بیرجند

رئیس‌جمهور وارد خراسان‌جنوبی شد/ افتتاح بخش مایع مدول دوم تصفیه خانه بیرجند

<div id="video-display-embed-code_16995892"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8308927/16995892?width=400&height=300"></script></div>

بخش مایع مدول دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با هدف استفاده از آب تصفیه شده برای مصارف غیرشرب، امکان حفاظت از مخازن آب‌های زیرزمینی، امکان استفاده از لجن تثبیت شده، امکان استفاده بهینه از پساب و ایجاد منبع آبی مطمئن و افزایش بهبود استاندارد‌های سلامتی و بهداشت عمومی است.

نظر شما