شناسهٔ خبر: 57664108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

صنعا: دشمن در حال تبدیل جنگ مستقیم به جنگ داخلی است

روزنامه جوان

صنعا: دشمن در حال تبدیل جنگ مستقیم به جنگ داخلی است وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله، با تشریح تأمین امنیت آب‌های منطقه‌ای این کشور به عنوان اولویت مرحله آتی نیرو‌های مسلح یمن، گفت که دشمن در تلاش است جنگ مستقیم را به جنگ داخلی تغییر دهد. روز سه شنبه ارتش مصر اعلام کرد، نیرو‌های دریایی این کشور، مأموریت بین‌المللی جدیدی را در دریای سرخ شامل تنگه باب‌المندب و خلیج عدن برعهده می‌گیرند. این اتفاق در پی برعهده گرفتن فرماندهی نیرو‌های مأموریت مشترک بین‌المللی ۱۵۳ از سوی مصر برای اولین بار است. این نیرو‌ها شامل مصر، عربستان، امارات، اردن و امریکا می‌شود که سطح عملیات آن‌ها در دریای سرخ، باب‌المندب و خلیج عدن است. سرلشکر محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در سخنانی درباره ابعاد امنیت ملی کشورش به دنبال این اقدامات گفت: «تأمین امنیت دریایی برای آب‌های منطقه‌ای یمن در مرحله بعدی اولویت ما خواهد بود. تنگه باب‌المندب، خلیج عدن، دریای عرب، جزایر استان «ارخبیل سقطری» و جزایر دیگر یمن بخشی از سرزمین یمن هستند که ما بر آن‌ها حاکمیت کامل داریم.» العاطفی تصریح کرد: «آنچه امروز از خصومت‌ها، توطئه‌ها، خرابکاری‌ها و محاصره شاهد آن هستیم، تأیید می‌کند که ائتلاف متجاوز هیچ‌گونه صلح و آرامشی در یمن را نمی‌خواهد تمایلی به مثبت نگاه کردن به ثبات و صلح در منطقه و احترام به اراده ملت یمن ندارد.» این مقام یمنی همچنین افزود: «دشمن درصدد تبدیل جنگ مستقیم خود به درگیری و جنگ داخلی میان ملت یمن چه در استان‌های آزاد شده و چه در استان‌های تحت اشغال و همچنین چند تکه کردن بافت اجتماعی و تغییر هویت کشور و به تبع آن غارت منابع یمن است.»‌وی خاطرنشان کرد: «به متجاوزان می‌گوییم که تحرکات آن‌ها را زیر نظر داریم و به آن‌ها اجازه چند تکه کردن یمن را نخواهیم داد.» العاطفی گفت: «نیرو‌های مسلح یمن همه تدابیر لازم برای مقابله قاطعانه با هر تحولی که حاکمیت ملی و دریایی را تهدید می‌کند، اتخاذ کرده‌اند. نیرو‌های یمن و رهبران آن روش‌های انضباطی را برای غارتگران منابع کشور در پیش گرفته‌اند و گزینه‌های انضباطی وجود دارند که در زمان مناسب اتخاذ و اعلام خواهند شد.»‌این مقام یمنی تأکید کرد: «ما گزینه‌هایی داریم که اگر از آن‌ها استفاده کنیم، هیچ‌کس ما را سرزنش نمی‌کند، چراکه همه مقدمات رسیدن

صاحب‌خبر -

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله، با تشریح تأمین امنیت آب‌های منطقه‌ای این کشور به عنوان اولویت مرحله آتی نیروهای مسلح یمن، گفت که دشمن در تلاش است جنگ مستقیم را به جنگ داخلی تغییر دهد.
روز سه‌‌‌‌‌شنبه ارتش مصر اعلام کرد، نیروهای دریایی این کشور، مأموریت بین‌المللی جدیدی را در دریای سرخ شامل تنگه باب‌المندب و خلیج عدن برعهده می‌گیرند. این اتفاق در پی برعهده گرفتن فرماندهی نیروهای مأموریت مشترک بین‌المللی ۱۵۳ از سوی مصر برای اولین بار است. این نیرو‌‌‌‌ها شامل مصر، عربستان، امارات، اردن و امریکا می‌شود که سطح عملیات آنها در دریای سرخ، باب‌المندب و خلیج عدن است. سرلشکر محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در سخنانی درباره ابعاد امنیت ملی کشورش به دنبال این اقدامات گفت: «تأمین امنیت دریایی برای آب‌های منطقه‌ای یمن در مرحله بعدی اولویت ما خواهد بود. تنگه باب‌المندب، خلیج عدن، دریای عرب، جزایر استان «‌ارخبیل سقطری‌» و جزایر دیگر یمن بخشی از سرزمین یمن هستند که ما بر آنها حاکمیت کامل داریم.»
العاطفی تصریح کرد: «آنچه امروز از خصومت‌ها، توطئه‌ها، خرابکاری‌‌‌‌‌ها و محاصره شاهد آن هستیم، تأیید می‌کند که ائتلاف متجاوز هیچ‌گونه صلح و آرامشی در یمن را نمی‌خواهد تمایلی به مثبت نگاه کردن به ثبات و صلح در منطقه و احترام به اراده ملت یمن ندارد.» ‌این مقام یمنی همچنین افزود: «دشمن درصدد تبدیل جنگ مستقیم خود به درگیری و جنگ داخلی میان ملت یمن چه در استان‌های آزاد شده و چه در استان‌های تحت اشغال و همچنین چند تکه کردن بافت اجتماعی و تغییر هویت کشور و به تبع آن غارت منابع یمن است. »‌وی خاطرنشان کرد: «به متجاوزان می‌گوییم که تحرکات آنها را زیر نظر داریم و به آنها اجازه چند تکه کردن یمن را نخواهیم داد.»
العاطفی گفت: «نیروهای مسلح یمن همه تدابیر لازم برای مقابله قاطعانه با هر تحولی که حاکمیت ملی و دریایی را تهدید می‌کند، اتخاذ کرده‌اند. نیروهای یمن و رهبران آن روش‌های انضباطی را برای غارتگران منابع کشور در پیش گرفته‌اند و گزینه‌های انضباطی وجود دارند که در زمان مناسب اتخاذ و اعلام خواهند شد. »‌این مقام یمنی تأکید کرد: «ما گزینه‌‌‌‌‌هایی داریم که اگر از آنها استفاده کنیم، هیچ‌کس ما را سرزنش نمی‌کند، چراکه همه مقدمات رسیدن به نتیجه و پایانی مثبت را فراهم کرده‌ایم و این درحالی است که بر حرکت برخلاف جریان پافشاری می‌کند؛ ما هشدارمان را دادیم.»

نظر شما