شناسهٔ خبر: 5766295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواپیماهای عربستان مناطق مسکونی صنعا را بمباران کردند

تهران - ایرنا - منابع محلی اعلام کردند: هواپیماهای متجاوز عربستان صبح امروز (دوشنبه) در پنج نوبت مناطق مسکونی محله فج عطان در صنعا پایتخت یمن را به شدت بمباران کردند به طوری که شدت انفجارهای پی درپی این شهر را لرزاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری حضارم نت، ساکنان صنعا گفتند: نیروهای مقاومت مردمی یمن با شلیک شدید ضد هوایی که تا زمان مخابره خبر نیز ادامه دارد، هواپیماهای متجاوز عربستان را مجبور به فرار از آسمان این کشور کردند.

جنگنده های متجاوز عربستان که ساعتی قبل از آغاز نشست ژنو تحت نظارت سازمان ملل دست به جنایتی دیگر علیه مردم بی گناه یمن زدند، دیروز نیز چند استان این کشور را بمباران و دهها زن و کودک را به خاک و خون کشیدند.

عربستان و 9 کشور عرب دیگر به همراهی آمریکا از ششم فروردین حملات وحشیانه ای علیه ملت یمن آغاز کرده اند که در جریان این حملات تاکنون بیش از 9 هزار یمنی کشته و مجروح شده اند.

با وجود حملات گسترده عربستان و متحدانش به یمن، واقعیت امروز این کشور با آنچه ریاض و غرب می خواهند، فاصله زیادی دارد، اکنون 80 درصد سرزمین یمن در دست جنبش مردمی انصارالله است و آنها نزدیک به 85 روز زیر بمباران هستند، اما ایستاده اند و انصارالله به خوبی کشور را اداره می کند و هیچ اعتراضی وجود ندارد، اما طرف دیگر اصرار به اجرای قطعنامه ای (2216) می کند که یک طرفه و با فشار خارجی در سازمان ملل به تصویب رسیده است.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان تاکنون شهرها و روستاهای یمن را به منظور بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور بمباران کردند، فردی که هیچگونه محبوبیتی در بین یمنی ها ندارد.

خاورم** 1453**1651

نظر شما