شناسهٔ خبر: 57660979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رایزنی مشاور امنیت ملی عراق با همتای آلمانی

مشاور امنیت ملی آلمان که به بغداد سفر کرده است با همتای عراقی خود دیدار و درباره تداوم هماهنگی و همکاری میان برلین و بغداد در زمینه مبارزه با تروریسم و تبادل اطاعات رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق با همتای آلمانی خود دیدار و گفتگو کرد.

یانس بلوتنر مشاور امنیت ملی آلمان که به بغداد سفر کرده است با قاسم الاعرجی، همتای عراقی خود دیدار و درباره تداوم هماهنگی و همکاری میان برلین و بغداد در زمینه مبارزه با تروریسم و تبادل اطاعات به خصوص در زمینه امنیتی و اطلاعاتی رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار درباره پرونده اردوگاه الهول و لزوم برچیدن آن و تقویت بازخواست و رسیدگی به جنایت‌های گروه تروریستی داعش گفتگو کردند.

الاعرجی اعلام کرد: دولت عراق مصمم به تداوم همکاری و شراکت با جامعه جهانی و حمایت از راهکارهای تقویت ثبات و امنیت در منطقه و جهان است و تاکید دارد که تروریسم همچنان خطری واقعی است و باید با همکاری جامعه جهانی این پدیده را ریشه‌کن کرد.

مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به متغیرهای موجود در عرصه جهانی و لزوم هم‌افزایی تلاش‌ها برای گذر از این چالش‌ها و بحران‌ها تاکید کرد: عراق بخشی از محوربندی‌های سابق یا جدید نخواهد بود.

از سوی دیگر، مشاور امنیت ملی آلمان با تاکید بر حمایت برلین از رویکردها و تلاش‌های دولت عراق در حقظ امنیت و ثبات منطقه، از آمادگی آلمان برای همکاری با عراق درخصوص پرونده اردوگاه الهول سوریه و تسریع در پایان دادن به این پرونده خبر داد.

نظر شما