شناسهٔ خبر: 57653350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

امیرآبادی فراهانی قرائت کرد

بیانیه 194 نماینده در پاسخ به دخالت های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران

عضو هیات رئیسه مجلس بیانیه ۱۹۴ نماینده در پاسخ به دخالت های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 23 آذرماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه 194 نماینده در پاسخ به دخالت های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران را قرائت کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

اخیرا نمایندگان مجلس ملی فرانسه و مقامات ارشد این کشور از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه آن در اقدامی مداخله جویانه و برخلاف اصل عدم مداخله در امور کشورها که یکی از اصول بنیادین حقوق بین الملل و اصول مندرج در منشور ملل متحد است، به ویژه بند 7 ماده 2 منشور ملل متحد اظهارات و اقدامات مداخله جویانه ای در امور جمهوری اسلامی ایران  داشته اند و جمهوری اسلامی ایران را متهم به اقداماتی کرده اند که فرانسه ید طولانی در آن ها دارد.

رئیس جمهور فرانسه از یک سو رهبران منافقان را که یک گروه تروریستی است در خاک خود جای داده و از آن ها حمایت می کند، در اقدامی هتاکانه با مخالفان جمهوری اسلامی ایران که رسما دنبال براندازی کشور عضو سازمان ملل است، جلسه برگزار می کند و از سوی دیگر جاسوسان خود را با پوشش های مختلف به داخل کشور می فرستد تا با حضور در آشوب ها و مدیریت آن ها به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران آسیب بزند و آن را خدشه دار کند یا به مراکز حیاتی جمهوری اسلامی ایران آسیب بزند و زمانی که دستگیر می شوند با فشارهای رسانه ای و سیاسی دنبال آزادی جاسوسان خود می افتند.

فرانسه در حالی از حقوق زنان در جمهوری اسلامی دفاع می کند که کتب تاریخی مملو از تصاویر جنایاتی است که این کشور در 30 سال جنایت در الجزایر مرتکب شده به ویژه قتل عام اکتبر 1361 که در الجزایر انجام دادند.

فرانسه با این تاریخ طولانی در جنایت حق ندارد از حقوق بشر دم بزند و با دخالت های نابه جای خود در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران پرچم سفیدی را بر دستان ناپاک خود بلند کند، این موارد و مسائل مهم دیگر نشان می دهد که نمایندگان مجلس فرانسه مسائل مهم تری برای بررسی و بازخواست از دولت فرانسه دارند تا شاید پاسخی برای مردم این کشور داشته و بهتر است به جای دخالت در امور داخلی ایران در اسرع وقت پاسخ این همه جنایات فرانسه در تاریخ و دوران معاصر را بدهند.

 

فتح الله توسلی در نطق میان دستور

متن کامل بیانیه توسط فتح الله توسلی در اختیار خبرگزاری خانه ملت قرار گرفته که در ادامه آن را می خوانید:

اخیراً نمایندگان مجلس ملی فرانسه و مقامات ارشد این کشور از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور در اقدامی مداخله جویانه و برخلاف اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها که یکی از اصول بنیادین حقوق بین الملل و از اصول مندرج در منشور ملل متحد، است به ویژه بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد اظهارات و اقدامات مداخله جویانه ای در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران داشته اند و جمهوری اسلامی ایران را متهم به اقداماتی کرده اند که فرانسه ید طولانی در آنها دارد.

رئیس جمهور فرانسه از یک سو رهبران منافقین را که یک گروه تروریستی است در خاک خود جای داده و از آن ها حمایت می کند در اقدامی هتاکانه با مخالفین جمهوری اسلامی ایران که رسماً دنبال براندازی یک کشور عضو سازمان ملل هستند جلسه برگزار می کند و از سوی دیگر جاسوسان خود را با پوشش‌های مختلف به داخل کشور می فرستد تا با حضور در آشوب‌ها و مدیریت آنها، به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران آسیب بزند و آن را خدشه دار نماید یا به مراکز حیاتی جمهوری اسلامی ایران آسیب بزنند و زمانی که دستگیر می شوند با فشارهای رسانه ای و سیاسی دنبال آزادی جاسوسان خود می افتند.

فرانسه در حالی از حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران دفاع می کند که کتب تاریخی مملو از تصاویر جنایاتی است که این کشور در ۳۰ سال جنایت در الجزایر مرتکب شده به ویژه قتل عام اکتبر ١٩٦١ که در الجزایر انجام دادند. اگر آقای مکرون فراموش کرده است حافظه تاریخی هرگز فراموش نمی کند که فرانسوی ها زنان باردار الجزایری را چگونه به قتل رساندند و ٤٤ روستا را در طول تنها ۱۵ روز به طور کامل ویران کردند و ٤٥ هزار نفر از شهروندان الجزایری را به کشتند.

تاریخ فرانسه مملو از جنایت کشتار و روزهای سیاه است. در سال ۲۰۰۵ بود که سفیر فرانسه در الجزایر رسماً به جنایات استعماری پاریس اذعان کرد و از آن به عنوان «فاجعه ای نابخشودنی» یاد کرد. درست در همین سال "ژان مارک تودچینی" سیاستمدار فرانسوی در مراسم بزرگداشت قربانیان الجزایری حاضر شد و تاج گلی را بر روی بنای یادبود "بوزید سعال" جوان الجزایری قرار داد. با تمامی اینها فرانسه تا به امروز از به رسمیت شناختن جنایات خود در الجزایر خودداری کرده است. مردم دنیا هرگز فراموش نمی کنند که فرانسوی ها ۱۵۰ الجزایری را به عنوان نمونه آزمایشگاهی در سال های ١٩٦٥ تا ١٩٦٦ بر ستون هایی در منطقه آزمایش هسته ای آویزان کردند تا تأثیر پرتوهای هسته ای بر انسان ها را بررسی کنند فرانسوی ها قاتل یک میلیون مسلمان هستند و باید پاسخگوی جنایات خود باشندو باید به جای قرار گرفتن در جایگاه مدعی جای متهم بنشینند.

فرانسه کشوری است که ٤٢ هزار نفر را قربانی ۲۱۰ آزمایش اتمی در صحرای الجزایر و در جزیره "پلی نزی" فرانسه در جنوب اقیانوس آرام کرده است فرانسه تونس را به مدت ۷۵ سال، الجزایر ۱۳۲ سال، مراکش ٤٤ سال و موریتانی را ٦٠ سال به استعمار خود درآورد و قاتل یک میلیون مسلمان است و مسلمانان جهان طالب خون همکیشان خود از فرانسه هستند و فراموش نخواهند کرد. مسلمانان فراموش نخواهند کرد که هنگامی که فرانسه در لشگرکشی معروف خود وارد مصر شد، سربازان فرانسوی با اسب های شان وارد مساجد شدند و در حالی که شراب می نوشیدند به زنان مقابل خانواده شان تجاوز کردند و تعدادی از مساجد را به اصطبل اسب های خود تبدیل کردند.

مردم جهان، قتل عام "رواندا" و قتل عام ۸۰۰ هزار نفر را فراموش نخواهند کرد چنین جنایتی برای مقامات فرانسه آن قدر کوچک بود که "فرانسوا میتران" رئیس جمهور سابق فرانسه در گفت و گو با روزنامه فیگارو در سال ۱۹۹۸ گفت "نسل کشی در آن کشورها آنقدرها هم اهمیت نداشت" و مقامات این کشور همچنان مانع دسترسی به اسناد نسل کشی می شود و رئیس جمهور اسبق این کشور دسترسی به این آرشیوها را ممنوع کرد.

کشتار "آندلوت" یکی از فجایع جنگی فرانسوی ها در ١٢ سپتامبر ١٩٤٤ است. در این تاریخ نیروهای فرانسوی حدود ۵۰۰ اسیر آلمانی را در انباری جمع کردند و به دستور فرمانده با تانک به جمعیت شلیک کردند. دست و پای قربانیان به همه سو پراکنده می شد و آنهایی که هنوز نفس می کشیدند را با مسلسل تیرباران کردند.

بد نیست فرانسوی ها به آرشیو تاریخ مراجعه کنند و بدانند سربازان فرانسوی، سربازان آلمانی را آغشته به گازوئیل می کردند و به آتش می کشیدند و سوختن شان را تماشا می کردند. صدها اسیر آلمانی در فرودگاه "لو بورژه" در نزدیکی پاریس کشته شدند و بسیاری از اسرا زیر چرخ های تانک توسط فرانسوی له شدند.

فرانسه با این تاریخ طولانی در جنایت حق ندارد از حقوق بشر دم بزند و با دخالت نابجای خود در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران پرچم سفیدی بر دستان ناپاک خود بلند کند.

مردم فرانسه هرگز نام (جلیقه زردها) و پریسیلیا لودوسکی، زن راننده جوان 32 ساله و جنایات دولت و پلیس این کشور در قبال مردم در سال 2018 میلادی که بیش از 2495 تن زحمی شدند و چشمان مردم از حدقه درآمد را فراموش نخواهند کرد.

ما نمایندگان مردم به دولت فرانسه و به ویژه به نمایندگان سنای فرانسه و مجلس ملی این کشور توصیه می‌کنیم به جای صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران، تحقیقات خود درباره جنایت پلیس فرانسه در قبال جلیقه زردها را تکمیل کنند و به اطلاع مردم و جهانیان برسانند و به رسانه‌ها و محققین و مورخین اجازه دسترسی به اسناد جنایات داخلی و خارجی فرانسه را بدهند.

نمایندگان مجلس فرانسه بهتر است به جای دخالت در امور ایران، مطالبات تظاهرکنندگان تظاهرات بزرگ 21 نوامبر 2021 در فرانسه و حقوق هزاران معترض برای جلوگیری از خشونت علیه زنان را پیگیری کنند.

نمایندگان مجلس فرانسه و مدعیان حقوق بشر بهتر است از مقامات دولتی درباره افتضاح فروش میلیاردها دلار سلاح به ائتلاف سعودی با همکاری دستگاه اطلاعاتی فرانسه برای قتل عام مردم مظلوم یمن مطالبه کنند و اقدامات شرکت "لافارژ" فرانسه را که تأمین کننده سلاح گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در سوریه بوده و به 778 میلیون دلار جریمه محکوم شده است را بررسی کنند.

جامعه چند میلیونی مسلمانان فرانسه آماج شدیدترین تبعیض‌ها از جمله بستن مراکز اسلامی، ممنوعیت حجاب و سیاست‌های افراطی دیگر مواجه هستند و سازمان عفو بین‌الملل رسما اعلام کرده است که دولت فرانسه در تمام سال‌های اخیر نه تنها کمکی به پناهجویان آواره در شهر (کاله) نکرده بلکه مانع کمک نهادهای مردم نهاد و سازمان پزشکان بدون مرز جهان می‌شود.

این موارد و مسائل مهم دیگر نشان می‌دهد که نمایندگان مجالس فرانسه، مسائل مهمتری برای بررسی و بازخواست از دولت فرانسه دارند و شاید پاسخی برای مردم این کشور داشته باشند و بهتر است به جای دخالت در امور داخلی ایران در اسرع وقت پاسخ این همه جنایت فرانسه در تاریخ و دوران معاصر را بدهند./

پایان پیام

نظر شما