شناسهٔ خبر: 57645369 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

خروس‌ها درقفس شیر‌های اطلس!

روزنامه جوان

فرانسوی‌ها به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی شاید اینگونه تصور می‌کردند که برای حضور مجدد در فینال باید از سد یکی از تیم‌هایی، چون اسپانیا، پرتغال، بلژیک یا حتی اروگوئه و برزیل بگذرند. طبیعی هم بود حتماً اگر در روز اول رقابت‌های جام جهانی از علاقمندان به فوتبال در سراسر جهان می‌پرسیدند کدام تیم‌ها ترکیب چهار تیم مرحله نیمه نهایی را تشکیل می‌دهند کسی پیدا نمی‌شد که از مراکش نام ببرد حتی خود مراکشی‌ها!

صاحب‌خبر -
 اما حالا توپ جام جهانی چرخیده و چرخیده و رسیده به بازی دوم مرحله نیمه نهایی جایی که دومین فینالیست جام مشخص می‌شود. فرانسه یا مراکش؟ پاسخ این سؤال شاید در ابتدای جام راحت بود، اما حالا این‌قدر سخت شده که حتی مدافع عنوان قهرمانی را هم با چالش روبه‌رو کرده است. فرانسه با لشکری از ستارگان پا به میدان می‌گذارد، اما تمام آنچه که طی ۲۵ روز گذشته اتفاق افتاده نشان از آن دارد که این لشکر پرستاره نمی‌تواند نقطه اتکا محکمی برای خروس‌های اروپا باشد. 
مراکش کرواسی را متوقف، بلژیک را برده، کانادا را نابود، اسپانیا را تحقیر و پرتغال را ذلیل کرده و حالا به فرانسه رسیده است پس می‌تواند همین بلا‌ها را سر قهرمان جهان هم بیاورد. فرانسه در یک نگاه چیزی بیشتر از این تیم‌ها ندارد فقط یک امباپه است که آن هم با یک یارگیری من تو من مثلاً اشرف حکیمی هم باشگاهی‌اش کارش تمام است. پس این فرانسه است که باید فکر چاره باشد برای رسیدن دوباره به فینال و تکرار قهرمانی و الا مراکش تا اینجا هم کارش را خوب انجام داده و حتی اگر به فینال هم نرسد کسی آن‌ها را سرزنش نمی‌کند. شیر‌های اطلس کارشان را به درستی انجام داده‌اند. 
در این میان البته نباید از تجربه شاگردان دیدیه‌دشان بسادگی گذشت. هر مرحله از جام جهانی ماجرا و حال و هوای خاص خودش را دارد. فرانسوی‌ها با بازی امشب سه بار شرایط حساس و منحصر‌به‌فرد بازی نیمه نهایی را تجربه کرده‌اند، اما مردان الرکراکی برای اولین بار است که وارد چنین فضایی می‌شوند. شاید تنها نقطه قوت فرانسه در بازی امشب همین باشد. که مسئله مهمی هم محسوب می‌شود. فرانسه می‌داند باید چکار کند و چگونه بازی را آغاز و تمام نماید، اما مراکش نه. با اینحال مراکش نشان داده بدون ترس از نام حریف بازی خود را انجام می‌دهد و این برگ برنده آنهاست. 
مراکشی‌ها برای بازی امشب تدارک ویژه‌ای هم دیده‌اند. نزدیک ۳۰ پرواز هواداران فوتبال این کشور را از کازابلانکا به دوحه می‌آورد تا از نزدیک شاهد بازی تیم کشورشان مقابل فرانسه باشند. جوی که آن‌ها در ورزشگاه ایجاد می‌کنند حتماً باعث دردسر فرانسه می‌شود و باید دید آن‌ها برای شکستن این جو چه برنامه‌ای دارند. البته این تنها دغدغه فرانسوی‌ها نیست آن‌ها با مصدومیت دو بازیکن خود هم روبه‌رو هستند. 
غیبت شوامنی و اوپامکانو در تمرینات توجه خبرنگاران را جلب کرد. خبرنگار اکیپ می‌گوید شوامنی در دیدار با انگلیس به دلیل ضربه‌ای که به ساق پایش خورده همچنان احساس درد می‌کند و در حال فیزیوتراپی و ریکاوری است. هنوز مشخص نیست که آیا این هافبک دفاعی رئال مادرید به بازی با مراکش خواهد رسید یا نه. براساس این گزارش دایو اوپامکانو هم ظاهراً دچار سرماخوردگی شده و به دلیل گلو درد در این تمرین حضور نداشت. از طرف دیگر چند بازیکن فرانسوی دیگر از جمله کیلیان امباپه، عثمان دمبله، رافائل واران و تئو هرناندز هم امروز به دستور دیدیه دشان تنها به گرم کردن و انجام تمرینات کششی پرداختند و اجازه نداشتند پا به توپ شوند.

نظر شما