شناسهٔ خبر: 57644142 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

سفر وزیر خارجه پاکستان به آمریکا

وزیر خارجه پاکستان برای دیدارهای دوجانبه و چندجانبه در نیویورک و واشنگتن در سفری رسمی فردا عازم آمریکا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان از 14 تا 21 دسامبر برای دیدارهای دوجانبه و چندجانبه در نیویورک و واشنگتن در سفری رسمی به آمریکا خواهد رفت.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه پاکستان، زرداری در 15 تا 16 دسامبر در نیویورک ریاست کنفرانس وزیران جی-77 وچین، بزرگترین بلوک مذاکره کننده کشورهای در حال توسعه در سیستم سازمان ملل، را به عهده خواهد داشت.

دستور کار کنفرانس شامل بحث در مورد چالش‌های متعدد پیش روی کشورهای در حال توسعه در دستیابی به اهداف توسعه پایدار در مواجهه با همه گیری کرونا، بلایای ناشی از تغییرات اقلیمی و تحولات ژئوپلیتیکی است.

وزیر خارجه پاکستان در 14 دسامبر نیز با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیدار خواهد کرد و در مناظره شورای امنیت سازمان ملل با موضوع «حفظ صلح و امنیت بین‌المللی: جهت گیری جدید برای چندجانبه گرایی اصلاح شده» شرکت خواهد نمود.

زرداری در 19 دسامبر نیز به واشنگتن سفر خواهد کرد و در آنجا با مقامات عالی رتبه دولتی، رهبران کنگره، تجار پاکستانی-آمریکایی و اعضای جامعه دیدار خواهد کرد و با اندیشکده‌ها و رسانه‌ها تعامل خواهد داشت.

وزیر خارجه پاکستان در این دیدارها قرار است پیرامون موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای مورد علاقه دو طرف بحث و گفتگو کند تا شتاب در روابط دوجانبه پاکستان و آمریکا به ویژه در زمینه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری، تاب‌آوری آب و هوا و توسعه اقتصادی ادامه یابد.

وی همچنین نظرات پاکستان درباره تغییرات اقلیمی و آسیب‌های عظیم وارد شده به پاکستان به دلیل این تغییرات را مطرح خواهد کرد./تسنیم

نظر شما