شناسهٔ خبر: 57625940 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کرواسی – آرژانتین- نیمه‌نهایی جام‌جهانی امشب آغاز می‌شود

نبرد ا نگیزه‌ها و سخت‌جان‌ها

روزنامه جوان

نیمه‌نهایی جام‌جهانی از راه رسید و حالا از بین کرواسی و آرژانتین یک تیم سر از فینال در بیاورد و دیگری به رده‌بندی برود. انگیزه نزدیک شدن به قهرمانی هر دو تیم را برای تلاش مضاعف و به راه انداختن یک جنگ تمام عیار مجاب می‌کند. 

صاحب‌خبر -
نیمه‌نهایی جام‌جهانی از راه رسید و حالا از بین کرواسی و آرژانتین یک تیم سر از فینال در بیاورد و دیگری به رده‌بندی برود. انگیزه نزدیک شدن به قهرمانی هر دو تیم را برای تلاش مضاعف و به راه انداختن یک جنگ تمام عیار مجاب می‌کند. 
کروات‌ها فینالیست دوره گذشته هستند و راه‌راه‌پوشان مدعی قهرمانی. همین دو مورد کافی است تا امشب هر دو تیم برای زنده ماندن دست به هر کاری بزنند. 
 
کرواسی برای رسیدن به این مرحله تا پای جان مبارزه کرده و اجازه نداده اسم حریفان باعث یأس و ناامیدی اعضای تیم شود. مصاف با ژاپن اگرچه آسان به نظر می‌رسید ولی برای شاگردان دالیچ بسیار سخت، اما با خوشی به پایان رسید. رویارویی با برزیل مدعی نیز دشواری‌های خاص خودش را داشت و آن بازی تاریخی نیز به سود کروات‌ها تمام شد. قدم بعدی گذشتن از سد بلند آرژانتین است، حریفی پرمدعا و پرستاره که مغلوب کردنش فقط از عهده شطرنجی‌ها برمی‌آید. 
تیمی که قهرمان پنج دوره جام‌جهانی را حذف کرده خطری بزرگ برای آلبی‌سلسته محسوب می‌شود. کرواسی همه ابزار‌های لازم برای موفقیت در دیدار امشب و صعود مجدد به فینال جا‌م‌جهانی را در اختیار دارد. این تیم استاد پیروزی در ضیافت پنالتی‌هاست و در مصاف با یاران لیونل مسی نیز از این مسئله استقبال می‌کند. آن‌ها در جام ۲۰۱۸ در سه بازی مرحله حذفی به ترتیب دانمارک، روسیه و انگلیس را در ضربات پنالتی شکست دادند و اینگونه به فینال رسیدند. کروات‌ها در این دوره این بلا را سر ژاپن و برزیل درآوردند. نقش لیواکوویچ سنگربان کرواسی در درخشش کرواسی را نباید نادیده گرفت؛ این دروازه‌بان شش‌دانگ سه پنالتی ژاپن را مهار کرد و با گرفتن پنالتی اول برزیل، سلسائو را به خانه فرستاد. مودریچ تنها ستاره کرواسی نیست و لیواکوویچ درون چارچوب یک ستاره تمام‌عیار محسوب می‌شود. ضمن اینکه برونو پتکوویچ با زدن گل دقیقه ۱۱۷ شم‌گلزنی‌اش را به همه نشان داد و امشب هم می‌تواند عصای دست دالیچ باشد. 
سرمربی ۵۶ ساله برنامه ویژه‌ایی برای مهار مسی تدارک دیده است. دالیچ از آنالیز دقیق آرژانتین صحبت کرد: «جشن در اردوی تیم ما خیلی زود تمام شد و شروع به مطالعه آرژانتین کردیم. دوباره انتظار یک رقیب دشوار و با انگیزه را داریم. آن‌ها هواداران زیادی در قطر دارند. توجه ویژه‌ای به مهار مسی داریم. نباید به این سمت برویم که مسی را کنترل کنیم بلکه باید پاس‌ها به او را پوشش دهیم و فضا‌ها را برای او کم کنیم؛ مسی زیاد نمی‌دود و دنبال توپ هم نمی‌رود. او با تمام قدرت و انرژی منتظر می‌ماند و پاس‌ها را از هم تیمی‌های خود دریافت می‌کند. باید خیلی خوب باشیم و به این موضوع دقت ویژه‌ای کنیم. مسی بهترین بازیکن جهان در ۱۰ سال اخیر است. او بازیکنی با کیفیت فوق‌العاده است. باید برای رویارویی با او خیلی خوب آماده شویم. این احتمالاً آخرین جام جهانی او و شاید آخرین شانس او برای قهرمانی در جام جهانی با آرژانتین است. 
 
قهرمان کوپا‌آمه‌ریکا فرصت ایده‌آلی برای قهرمانی دارد. هواداران آرژانتین از جام ۱۹۸۶ تاکنون دیگر رنگ جام را ندیده‌اند و امیدوارند این بار لیونل مسی و هم‌تیمی‌هایش به این انتظار پایان دهند. آلبی‌سلسته بعد از جدالی سخت و پرحاشیه با هلند جشن صعود گرفت. این تیم نیز سابقه درخشانی در شکست حریفان در ضربات پنالتی دارد؛ راه‌راه‌پوشان امریکای جنوبی در تاریخ ادوار جام‌جهانی ۵ برد و ۱ شکست در پنالتی‌ها کسب کرده‌اند. نکته جالب اینکه دروازه‌بان آرژانتین نیز نقطه قوت این تیم است؛ امیلیانو مارتینز نه تنها در قهرمانی کوپا نقش مهم ایفا کرده بلکه با مهار دو پنالتی لاله‌های نارنجی لقب «استاد مهار پنالتی» را به خود اختصاص داد و شاید جایزه دستکش طلایی را نیز از آن خود کند. مصدومیت دی‌ماریا و رودریگو برای لیونل اسکالونی دردسرساز شده ضمن اینکه سرمربی نمی‌تواند از آکونا و گونزالو به دلیل محرومیت استفاده کند.

نظر شما