شناسهٔ خبر: 57598061 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تبلیغات

چه نکاتی را باید هنگام خرید کابینت آماده در نظر بگیریم؟

صاحب‌خبر -

نقش مهم و حیاتی کابینت آشپزخانه غیرقابل انکار است. کابینت زیبایی و کاربرد کل آشپزخانه را افزایش می‌دهد، در حالی که نقش اصلی آن سازماندهی و ذخیره ظروف و لوازم آشپزی است. از این رو، انتخاب کابینت آشپزخانه‌ی مناسب یک تصمیم اساسی در پروژه تکمیل خانه یا بازسازی آشپزخانه است. بسته به بودجه، فضای آشپزخانه، و نیاز و سلیقه‌ی افرادِ خانه، گزینه‌های مختلفی برای کابینت آشپزخانه وجود دارد. می‌توانید کابینت آشپزخانه خود را به صورت سفارشی تهیه کنید؛ هرچند، این کار هزینه‌ی زیادی دارد و ممکن است برای کسانی که بودجه محدودی دارند، گزینه‌ی خوبی نباشد. خوشبختانه، گزینه‌ی کابینت آماده همیشه روی میز هست. اما اینکه کدام کابینت آماده را انتخاب می‌کنیم، بسیار مهم است. اگر بخواهیم کابینت آماده تهیه کنیم، باید بدانیم چه نکاتی را باید هنگام خرید کابینت آماده در نظر بگیریم.

 

کابینت آماده چیست؟

همانطور که از اسم کابینت "آماده" یا "پیش ساخته" پیداست، این نوع کابینت از پیش ساخته شده است و به صورت آماده در بازار عرضه می‌شود. همه‌ی جزئیات کابینت آماده از قبل کامل شده است، حتی دستگیره‌ها و انواع یراق آلات. کابینت آشپزخانه‌ی پیش ساخته برای افرادی که نمی‌توانند زمان زیادی را برای تهیه کابینت و تکمیل خانه صرف کنند، بهترین گزینه است. با همه‌ی این‌ها، کابینت قسمت مهمی از آشپزخانه است و باید هنگام انتخاب کابینت و خرید آن به چند نکته دقت کنیم.

 

چه نکاتی را باید هنگام خرید کابینت آماده در نظر بگیریم؟

مهم‌ترین کار این است که قبل از خرید، معیارها و نیازهای خاص خود را فهرست کنید. خوشبختانه، امروزه کابینت‌ها انواع مختلفی دارند. از کابینت‌های ام دی اف و کابینت‌های استیل ضد زنگ گرفته تا کابینت های چوبی در بازار موجود است. در واقع، باید بگوییم تعداد گزینه‌ها بی‌نهایت است! کار مهم دیگر شما این است که به صورت دقیق بودجه‌ی خود را تعیین کنید و یک دید کلی درباره‌ی کابینت ایده آل خود با توجه به فضای موجود در آشپزخانه‌تان داشته باشید.

  • کیفیت

صرف نظر از سبک، کیفیت کابینت همیشه نکته‌ی درخشان یک آشپزخانه است. اگر می‌خواهید بین کابینت با کیفیت بالاتر و تعداد کابینت بیشتر یکی را انتخاب کنید، همیشه به دنبال کابینت‌های کمتر با کیفیت بالاتر باشید. کابینت آماده با وجود مواد اولیه درجه یک باز هم مقرون به صرفه‌تر از کابینت‌های سفارشی است. هنگام خرید به کیفیت سخت افزار کابینت‌ها نیز توجه کنید.

چه نکاتی را باید هنگام خرید کابینت آماده در نظر بگیریم؟

  • متریال

انتخاب متریال مناسب یکی دیگر از موارد ضروری است که باید هنگام خرید کابینت پیش ساخته در نظر بگیرید. دقت کنید که کابینتی که می‌خرید از چه نوع تخته‌ای درست شده است. نئوپان معمولی، نئوپان فشرده، یا ام دی اف؟ اگر قصد خرید کابینت چوبی دارید، می‌خواهید کابینت شما از چوب چه درختی ساخته شده است. چوب بلوط، چوب کاج، یا چوب گردو؟

  • ابعاد

این معمولاً بخش خسته کننده‌ی روند خرید کابینت است. اما دانستن ابعاد کابینت قبل از خرید اهمیت بسیار بالایی دارد. درست است کابینت‌های آماده مطابق اندازه‌های استاندارد جهانی تولید می‌شوند، اما ممکن است برای فضای آشپزخانه شما مناسب نباشند. بنابراین، شما باید ابعاد و اندازه‌های مختلف کابینت‌ها را تا زمانی که کابینت مناسب آشپزخانه خود را بیابید، بررسی و اندازه‌گیری کنید.

  • ساخت و ساز

درباره‌ی روند تولید کابینت‌ها مطالعه کنید یا از عوامل کابینت فروشی‌ای که به آن مراجعه کرده‌اید، درباره‌ی آن بپرسید. این باعث می‌شود انتخاب برای شما راحت‌تر شود و  احساس بهتری نسبت به محصولی که می‌خرید داشته باشید. با این کار می‌توانید قیمت کابینت‌های مختلف را بهتر با هم مقایسه کنید و درباره‌ی کیفیت کابینت‌ها هم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  • چیدمان

کابینت آشپزخانه آماده نیز با چیدمان‌های مختلف و هیجان انگیزی ساخته می‌شود. چیدمان‌های متفاوت را ببینید، لیست کنید، و تصمیم بگیرید کدام چیدمان برای آشپزخانه‌ی شما و نیازهای افراد خانه مناسب است.

  • سازگار با محیط زیست

اگر شما هم طرفدار محیط زیست هستید، هنگام خرید کابینت سراغ کابینت‌هایی بروید که از ورقه‌ی ام دی اف ساخته شده‌اند. این کابینت‌ها بینهایت تنوع دارند و در شکل و طرح و سبک‌های مختلف تولید می‌شوند. ام دی اف از خرده چوب‌هایی که با رزین و موم مخلوط می‌شوند ساخته می‌شود و برای تولید آن نیاز نیست هیچ درختی قطع شود.

  • خدمات مشتری

تمام مواردی که گفته شد اهمیت بالایی دارند، اما مکانیسم خدمات مجموعه‌ای که از آن خرید می‌کنید، داستان دیگری است. حتی اگر یک مجموعه‌ی کابینت سازی محصول خوبی ارائه دهد، اما خدماتی که به مشتری می‌دهد مطلوب نباشد، شما به مشکل برخواهید خورد. به این ترتیب، به دنبال تولیدکنندگانی با شهرت خوب برای رسیدگی به مشتریان و ارائه خدمات باشید.

چه نکاتی را باید هنگام خرید کابینت آماده در نظر بگیریم؟

جمع بندی

اگر قصد خرید کابینت آماده دارید حتما برای شما این سوال پیش آمده که چه نکاتی را باید هنگام خرید کابینت آماده در نظر بگیریم. پیش از مراجعه به فروشگاه، کابینت ایده‌آل، بودجه، و نیازهای خاص خودتان را تعیین کنید. و پس از مراجعه به فروشگاه، به موارد کلیدی‌ای مانند کیفیت، متریال اصلی کابینت، خدماتی که به شما ارائه می‌دهند، و ابعاد کابینت‌ها توجه کنید.

منبع: www.cabinetpishkari.com

نظر شما