شناسهٔ خبر: 57587765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان لرستان:

امر به معروف و نهی از منکر مانع رایج شدن گناه می شود

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مانع رایج شدن گناه می شود، گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، وقتی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رایج شد این موجب می شود گناه در نظر مردم همیشه گناه بماند و تبدیل به کار نیک و ثواب

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا  امروز (۱۹ آذر)در سومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با حضور نماینده  ولی فقیه و استاندار و اعضای اصلی این ستاد در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به دو مصوبه جلسه قبلی، اظهار داشت: مصوب اول جلسه قبلی ارسال قانون جامع عفاف و حجاب به همراه شاخص ها و دستورالعمل های اصلاح عفاف و حجاب بود به تمام ادارات و دستگاه ها که این امر به تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمانهای اداری ارسال شد.

 

وی افزود: مصوبه دوم جلسه گذشته تشکیل هیئت و تیم نظارتی و عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی و سازمانها و نهادهای اداری بود که با همکاری استانداری گروهی مشترک متشکل از آقایان و بانوان تشکیل و کار خود را طبق  دستورالعمل های ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی و تابع  شروع کرد.


دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان بیان کرد: تاکنون ۶۰ اداره کل مورد نظارت قرار گرفته است و این نظارت تا پایان تمام ادارات کل ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: نتیجه این نظارت ها با توجه به آن دستورالعمل و شاخص های عفاف و حجاب به طور محرمانه برای مدیر آن اداره ارسال شده است.


حجت الاسلام مهدوی در ادامه از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر دانش آموزی خبرداد و بیان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در اداره کل و نواحی آموزش و پرورش استان با هدف تبلیغ و ترویج این فریضه  تشکیل می شود.


دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان بیان کرد: نظارت های عمومی در قالب تذکر لسانی توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر در اماکن عمومی به ویژه پاساژها و تفرجگاه ها صورت می گیرد و هرگونه تخلف را به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند که بدترین خطرها این است که یک روز در جامعه گناه به عنوان ثواب معرفی شود، کار خوب به عنوان کار بد معرفی شود و فرهنگ ها عوض شود، اظهار کرد: وقتی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رایج شد این موجب می شود گناه در نظر مردم همیشه گناه بماند و تبدیل به کار نیک و ثواب نشود.

پایان پیام/85

نظر شما