شناسهٔ خبر: 57587358 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

طرح مجلس برای برخورد با «دروغ‌پراکنان» حقیقی و حقوقی در اینترنت

صاحب‌خبر -
یکی از نمایندگان مجلس از آماده شدن طرحی خبر داده که طی آن با «دروغ‌پراکنان فضای مجازی» برخورد خواهد شد. طرح مذکور، افراد حقیقی و حقوقی را شامل خواهد شد.
یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با فارس از تدوین طرحی سخن گفته که در آن با افرادی که به گفته او «دروغ‌پراکنان» فضای مجازی هستند برخورد جدی شود.
 
بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده سبزوار که پیش از این نیز در اظهارنظرهایی از سه برابر شدن پهنای باند روبیکا نسبت به استارلینک و رفع فیلتر نشدن قطعی اینستاگرام و واتس‌اپ حرف زده بود، حالا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است: مشکل امروز کشور ما این است که دروغ‌گویان و دروغ‌‌پراکنان هزینه کار خود را نمی‌پردازند. امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای از سلبریتی‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی با دروغ‌پراکنی و طرح گزاره‌های اثبات نشده و بی‌پایه و اساس فضای جامعه را ملتهب می‌سازند و به اغتشاشات دامن می‌زنند.
 
این نماینده ادامه داد: این دروغ‌پراکنی و التهاب‌آفرینی در حالی است که این افراد هزینه کار خود را نمی‌پردازند در حالی که باعث ایجاد آشوب و خسارت برای جامعه و کشور می‌شوند.
 
محبی نجم‌آبادی به این نکته نیز اشاره کرده که در قانون مجازات اسلامی مجازات‌هایی برای این رفتارها پیش‌بینی شده اما لازم است برخورد جدی‌تری با این افراد صورت بگیرد.
 
به گفته وی طرح مذکور هم شامل افراد حقیقی و هم شامل افراد حقوقی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما