شناسهٔ خبر: 57586867 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

کسب و کارهای اینترنتی در سامانه اینماد براساس تعداد ستاره‌هایشان لیست می‌شوند

صاحب‌خبر -
کسب و کارهای اینترنتی در سامانه اینماد و پنجره واحد تجارت الکترونیکی براساس رتبه اعتماد و تعداد ستاره‌های زیرلوگوی اینماد مرتب خواهند شد.
 
به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این اقدام پس از ارسال پیامک و توصیه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برای توجه به رتبه اعتماد کسب و کارهای مجازی ذیل لوگوی اعتماد صورت گرفته است.
 
براین اساس حتی‌الامکان خرید باید از کسب‌وکارهای با رتبه اعتماد بالاتر به ترتیب پنج‌ستاره (بالاترین رتبه اعتماد)، چهارستاره و سه‌ستاره تا دوستاره و نهایتاً یک‌ستاره باشد و نهایتاً در صورت اصرار به خرید از کسب‌وکارهای با رتبه اعتماد پایین‌تر، ترجیحاً هنگام خرید پرداخت آنلاین انجام نشده و به صورت پرداخت در محل باشد تا پس از تحویل و رؤیت کالا، پرداخت انجام شود.
۱۰ کسب و کار ابتدایی لیست دارندگان اینماد
 
لذا از این پس برای معرفی کسب‌وکارهای برتر و سهولت دسترسی مردم به آنها، مرتب‌سازی کسب‌وکارهای اینترنتی در سامانه اینماد (منوی مصرف‌کنندگان- فهرست دارندگان اینماد) و همچنین شرکت‌های خدمات پرداخت و پرداختیارها در پنجره واحد تجارت الکترونیکی (بخش درخواست درگاه پرداخت اینترنتی) و سکوهای غرفه‌سازی و فروشگاه‌سازی در پنجره واحد تجارت الکترونیکی بر اساس رتبه اعتماد آن‌ها خواهد بود.
 
با توجه اینکه اعتماد مفهومی صفر و یک نبوده بلکه طیفی و مدرج است، طراحی اینماد از ابتدا شامل پنج سطح در نظر گرفته شده بود. بر همین اساس پروژه رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی از سال ۱۳۹۶ طی سه فاز اجرایی شد و کسب‌وکارها امکان دریافت ستاره‌های دوم تا پنجم اینماد را پس از طی ارزیابی تخصصی در سه حوزه امکانات و توانمندی‌ها، سوابق عملکردی و شاخص‌های مالی پیدا کردند.

نظر شما