شناسهٔ خبر: 57586632 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لحظه به لحظه با جام جهانی؛

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر/مراکش صفر_پرتغال صفر

دو تیم ملی فوتبال مراکش و پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم رفتند.

صاحب‌خبر -

ورزشگاه الثمامه از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان نبرد مراکش و پرتغال است؛ دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ که شاید کسی پیش‌بینی نمی‌کرد در این مرحله رخ بدهد.

خیلی خیلی سخت بود که پیش‌بینی کنیم مراکش شگفتی‌ساز این دوره جام‌جهانی می‌شود. تیمی که با ولید الرکراکی کمتر شناخته‌شده گام به مسابقات گذاشت و فقط یک مرتبه ۳۶ سال قبل به مرحله حذفی رسیده بود. از طرفی در گروهش کنار ۲ تیم از ۴ تیم برتر دوره قبل (بلژیک و کرواسی) قرار گرفت. با این حال بازیکنان مراکش به طرز شگفت‌انگیزی هیجان بازی کردن و موفقیت در جام‌جهانی را داشته‌اند. اولین تیمی بودند که از اسپانیا گل نخوردند و یک مدعی قهرمانی را کنار زدند. کار برای رقیب امشب مراکش وقتی سخت‌تر می‌شود که یادآوری کنیم این تیم فقط یک گل در جام‌جهانی خورده. آیا با تاکتیک بازی با اسپانیا، آرزوی رونالدو و همی‌تیمی‌هایش را هم تبدیل به حسرت می‌کنند؟برنده این بازی در مرحله نیمه نهایی مقابل برنده بازی انگلیس/فرانسه قرار می‌گیرد.

با نگاهی به سابقه پرتغال در جام‌های جهانی نمی‌شود این تیم را مدعی نخست قهرمانی دانست. اگرچه پرتغال در مرحله قبل با بازی تهاجمی و فوق‌العاده‌ای سوئیس را از پیش رو برداشت، اما تاکتیک رقبای بعدی با قبلی‌ها زمین تا آسمان تفاوت دارد. کریستیانو رونالدو سال‌هاست که رویای قهرمانی در جام‌جهانی را می‌بیند و حالا در ۳۷ سالگی می‌خواهد این جام را مثل جام ملت‌های اروپا بالای سر ببرد. اما فقط دیدن خواب قهرمانی لزوماً او و هم‌تیمی‌هایش را به موفقیت نمی‌رساند. مراکش رقیب کوچکی برای پرتغال نخواهد بود و کافی‌ست نگاهی به بازی با اسپانیا بیندازند. با این وجود از رودررو شدن با تیم‌هایی مثل برزیل، آرژانتین، فرانسه یا انگلیس در این مرحله بهتر است. آیا سلسائوی اروپا برای سومین مرتبه راهی نیمه‌نهایی خواهد شد؟

بازی دو تیم مراکش و پرتغال ساعت ۱۸:۳۰ با سوت  داور ۴۰ ساله آرژانتینی،فاکوندو تیو در ورزشگاه الثمامه شروع شد.

ترکیب تیم ملی فوتبال مراکش

دیگو کاستا، دیوگو دالو، په‌په، روبن دیاس، رافائل گوئررو، روبن نوس، اوتاویو، برونو فرناندس، برناردو سیلوا، ژوائو فلیکس و گونچالو راموس

سرمربی: فرناندو سانتوس

ترکیب تیم ملی فوتبال پرتغال

یاسین بونو، رومان سایس، جواد الیامق، اشرف حکیمی، یحیی عطیه الله، سفیان امرابط، سلیم املاح، عزالدین اوناحی، حکیم زیاش، سفیان بوفال و یوسف النصیری

سرمربی: ولید الرکراکی (مراکش)

 


لحظات حساس:

 

حاشیه:
 گونچالو راموس اولین هت تریک جام‌جهانی در این دوره را در اولین بازی خود خلق کرد تا بعد از کلوزه در سال ۲۰۰۲ بازیکنی در اولین رقابت خود سه گل بزند.

 هر سه نماینده قبلی آفریقا در مرحله یک‌چهارم نهایی، دیدارشان به وقتهای اضافه کشیده شده است و البته همگی از دور رقابتها کنار رفتند.

 مراکش دو تغییر را نسبت به دیدار قبل داشته است. الیمیغ و عطیات الله جای آگرد و مزراوی را در ترکیب اولیه قرار گرفتند.

⁧مراکش تا اینجای جام بیشترین کلین شیت را داشته (۳) و جالب اینکه در ضربات پنالتی تا حالا دروازه‌اش باز نشده است.

در حال بروزرسانی

نظر شما