شناسهٔ خبر: 57585267 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری:

امروز یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های حوزه پژوهش و فناوری کشور افتتاح شد

رئیس ستاد ملی پژوهش و فناوری درآیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری گفت: با همکاری وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تعدادی از وزارت خانه ها، امروز شاهد افتتاح یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری کشور در سالیان اخیر هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، آیین افتتاح بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار  دهمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل با حضور وزیر علوم، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از مدیران آموزش عالی کشور و محققان در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. 

دکتر پیمان صالحی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار، دهمین نمایشگاه ایران‌ساخت و چهارمین نمایشگاه تستا اظهار داشت: سالی که به نام تولید اشتغال و دانش بنیان نام دارد، هفته پژوهش و فناوری نیز به نام پژوهش و فناوری پیشران تولید و دانش بنیان نام‌گذاری شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم در این مراسم با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس جهاد دانشگاهی افزود: نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار و نمایشگاه ایران ساخت برای چهارمین سال متوالی همزمان برگزار می‌شود و امروز یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری کشور امروز افتتاح می شود.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار و نمایشگاه تستا در فضای هفت هزار متر مربع برپاست و فناوری های برتر بر اساس شاخص های مشخص در انتهای نمایشگاه اعلام می شود.

صالحی گفت: انجمن‌های علمی برای اولین بار با ۲۸ غرفه در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار حضور دارند.

وی در مورد نمایشگاه تستا نیز توضیح داد: سازمان های مختلف نیازهای خود را در تستا معرفی می کنند و این نمایشگاه در سالن شماره هفت نمایشگاه بین المللی با حضور چهار کشور و وزارت خانه ها و شرکت های گوناگون برگزار شده است.

به گفته وی برای اولین بار در نمایشگاه ۲۸ غرفه به بخش انجمن های علمی دانشجویی اختصاص یافته است و این انجمن ها در یک رقابت کشوری توانسته است در نمایشگاه حضور یابند.

وی گفت: جشنواره نفدیر از پژوهشگران و فناوران برتر را روز چهارشنبه (۲۴ آذر) خواهیم داشت که در آن از  فناوران برتر هم تجلیل می شود.

صالحی ادامه داد: در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار به موضوعات جدید علمی مانند متاورس نیز توجه شده است و به مناسبت سال جهانی علوم پایه یک غرفه نیز به علوم پایه اختصاص یافته است.

نظر شما