شناسهٔ خبر: 5757834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

زمان برگزاری نشست ژنو درباره یمن

سازمان ملل نیز ساعاتی پیش با صدور پیامی در برابر درخواست جنبش مردمی انصار الله تسلیم شد و گروه های یمنی شرکت کننده در نشست ژنو را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب : سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد که گفت و گوها برای دست یابی به راه حل سیاسی درباره بحران یمن، فردا (دوشنبه) در ژنو آغاز می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد فوزی الاحد سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: ما منتظر رسیدن طرف های یمنی برای شرکت در آنچه آن را رایزنی های ژنو می دانیم، هستیم.

وی با بیان اینکه دو هیات یمنی عصر امروز (یکشنبه) در ژنو حاضر خواهند بود، اعلام کرد که تغییرات زیادی در ساز و کار برگزاری نشست ژنو طی 48 ساعت گذشته رخ داده است.

این در حالی است که پس از صدور پیام رسمی سازمان ملل متحد مبنی بر مشخص شدن طرف ها و گروه های یمنی شرکت کننده در ژنو، گروه های یمنی تصمیم گرفتند در نشست ژنو برای حل بحران یمن شرکت کنند.

گروه های یمنی روز شنبه به دلیل ابهام در دعوت از طرف های یمنی شرکت کننده در نشست ژنو، از سوار شدن در هوایپمای سازمان ملل در صنعا ، خودداری کرده بودند.

سازمان ملل نیز ساعاتی پیش با صدور پیامی در برابر درخواست جنبش مردمی انصار الله تسلیم شد و گروه های یمنی شرکت کننده در نشست ژنو را معرفی کرد.

اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل درامور یمن در پیام خود اعلام کرد که حزب کنگره مردمی و هم پیمانان آن، انصارالله و هم پیمان های آن، حزب مشترک و گروه های هم پیمان آن و جنبش مسالمت آمیز جنوب یمن روزدوشنبه درژنو زیر نظر سازمان ملل باهم مذاکره می کنند.

حمله عربستان علیه یمن که از ششم فروردین سال جاری با مشارکت کشورهای عربی به جز عمان و نیز حمایت آمریکا آغاز شده است، تاکنون بیش از 9 هزار کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

با جود حملات گسترده عربستان و متحدانش به یمن ، واقعیت امروز این کشور با آنچه عربستان و غرب می خواهند فاصله زیادی دارد، امروز 80 درصد سرزمین یمن در دست انصارالله است و آنها نزدیک به 80 روز زیر بمباران هستند اما ایستاده اند و انصارالله به خوبی کشور را اداره می کند و هیچ اعتراضی وجود ندارد اما طرف دیگر اصرار به اجرای قطعنامه ای (2216) می کند که یک طرفه و با فشار خارجی به تصویب رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما