شناسهٔ خبر: 57577118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ایری در گفتگو با دانشجو:

«بذرپاش» نبود اعتبار مالی را مانعی برای ساخت مسکن نمی‌داند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر جدید راه و شهرسازی نبود اعتبار را مانعی برای ساخت مسکن نمی‌داند و معتقد است باید بسته‌های حمایتی و مالی جدیدی برای این موضوع طراحی شود.

صاحب‌خبر -

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره اجرای قانون جهش تولید مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی اظهارکرد: وظیفه ساخت مسکن براساس قانون جهش تولید مسکن، بر عهده دولت گذاشته شده و دولت مکلف است که طی چهارسال، 4 میلیون مسکن تولید کند.

وی افزود: البته طی صبحت‌هایی که با وزیر جدید راه و شهرسازی داشته‌ایم، وی اذعان کرده است بودجه کافی برای ساخت چهار میلیون مسکن وجود ندارد؛ اما وی نبود اعتبار را مانعی برای ساخت مسکن نمی‌داند و معتقد است باید بسته‌های حمایتی و مالی جدیدی طراحی شود تا بتوانیم در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشیم. البته هنوز وزیر جدید به جمع بندی نهایی در این زمینه نرسیده است.

ایری ادامه داد: انتظار مجلس این است که وزارت راه و شهرسازی برنامه خود را برای جهش تولید مسکن، براساس وضعیت مالی موجود تنظیم کند. درحال حاضر مجلس باتوجه به شرایط موجود به وزیر راه و شهرسازی اعتماد کرده است؛ البته این اعتماد متکی به تجربیات مدیریتی وی و اقدامات فراوزارتخانه‌ای است که امیدواریم براساس وعده‌‎هایی که داده شده، بتواند در این حوزه موفق باشد.

نظر شما