شناسهٔ خبر: 57572302 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

گویگوچه‌آ به دروازه آرژانتین بازگشت

ستاره‌تر از مسی، امیلیانو مارتینز

گلر پنالتی‌گیر تیم ملی آرژانتین بار دیگر در نقش ستاره تیمش در ضیافت پنالتی‌ها لقب گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی فوتبال آرژانتین در یکی از تاریخی‌ترین بازی‌های ادوار جام جهانی با برتری برابر هلند در ضربات پنالتی راهی مرحله نیمه نهایی جام جهانی شد.

ستاره این بازی اما امیلیانو مارتینز، نابغه آرژانتینی ضیافت پنالتی‌ها بود. گلری که با عملکرد استثنایی خودش در ضربات پنالتی در کوپا، قهرمانی آرژانتین را پایه‌گذاری کرده بود، این بار با درخشش در این ضیافت بی‌رحم، خودش را به عنوان قهرمان مردم آرژانتین می‌بیند.

مارتینز که در طول بازی روی دو گل دریافتی تقصیر آنچنانی نداشت، نخستین پنالتی تیم هلند که توسط برترین بازیکن آنها، ویرجیل فن دایک زده می‌شد را با یک شیرجه فوق العاده به سمت راست خودش دفع کرد تا آلبی سلسته با روحیه‌ی بهتر کارش را پیش ببرد.

این شیرجه تماشایی مارتینز روی پنالتی اول هلند یکی از بهترین مهارهای این جام تا امروز بود.

بعد از گل مسی، بار دیگر نوبت به مارتینز رسید تا کار هلندی‌ها را شخصا تمام کند. این بار او با یک پرش تماشایی به سمت چپ خودش، پنالتی استیون برگویس را مهار کرد.

هرچند مارتینز سه پنالتی بعدی را خلاف جهت پرید اما عملکرد عالی او روی دو ضربه اول، برای پیروزی در این بازی کافی بود تا آرژانتینی‌ها یک بار دیگر بعد از جام جهانی برزیل، با برتری برابر هلند به مرحله بعدی صعود کند.

مارتینز در بازی برابر کلمبیا در نیمه‌نهایی کوپا امه‌ریکا سه پنالتی را مهار کرد تا شاگردان اسکالونی به فینال آن مسابقات رسیده و در نهایت قهرمان امریکای جنوبی شوند.

بهترین نمایش تاریخ دروازه‌بانی آرژانتین در جام‌های جهانی اما مربوط به سرخیو گویکوچه‌آ دروازه‌بان ذخیره آلبی سلسته در جام جهانی 90 است.

گویکو‌چه‌آ در دو بازی یک چهارم نهایی و نیمه نهایی در دو دیدار مقابل یوگوسلاوی و ایتالیا با مهار پنج پنالتی آرژانتین را به فینال جام جهانی برد.

سرخیو گویکوچه‌آ اسطوره دروازه‌بانی آرژانتین در جام جهانی 1990 بود. او در بازی یوگوسلاوی در مرحله یک‌چهارم نهایی دقیقا به مانند مارتینز دو پنالتی حریف را مهار کرد.

مارتینز که شاید در بین فوتبالی‌های ایران چندان هم شناخته شده نباشد، امشب با مهار دو پنالتی هلندی ها شاهکار کرد و به خصوص روی پنالتی فن دایک شیرجه عجیب و غریبی داشت تا جایی که او توانست نمایش لیواکوویچ، گلر تیم ملی کرواسی را تحت تاثیر خودش قرار دهد.

جدال این دو گلر در نیمه نهایی جام جهانی جذاب خواهد بود اگرچه بیشتر چشم ها متوجه مسی و مودریچ است.

نظر شما