شناسهٔ خبر: 57568046 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

خیز ستاره سلسائو برای عبور از پله؛ نیمار قهرمان ملی برزیل خواهد شد؟

فوق ستاره تیم ملی برزیل فرصتی بزرگ برای جاودانه کردن نام خود دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – در یکی از حساس ترین بازی های مرحله یک چهارم پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۸:۳۰ امشب تیم‌های ملی برزیل و کرواسی در برزیل و کرواسی در ورزشگاه Education City به دیدار هم خواهند رفت. این دیدار برای برزیل و هوادارانش بسیار حیثیتی است و ستاره‌های پر تعداد این تیم قصد دارند پس از ۲۰ سال و قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۲، خاطرات شیرین خود از قاره آسیا را تکرار کنند و بر قله فوتبال جهان بایستند.

پر افتخارترین تیم تاریخ جام جهانی، در ۴ دوره قبلی این تورنمنت ناکام بوده و نتوانسته عملکردی در حد نامش بر جای بگذارد. بی شک ستاره اول فوتبال برزیل در دهه اخیر نیمار بوده و هرگاه او روی فرم بوده برزیل هم عملکرد مطلوبی داشته است. دیدار امشب با کرواسی علاوه بر نام نیمار، به نام فوق ستاره تاریخ سلسائو یعنی پله هم گره خورده است.

پله ۸۲ ساله که نماد فوتبال برزیل و به زعم بیشتر کارشناسان، برترین بازیکن تاریخ این ورزش است متاسفانه حال و روز خوبی ندارد و در بستر بیماری آخرین روزهای عمر خود را سپری می کند. او موفق شده ۷۷ بار با پیراهن برزیل گلزنی کند و برترین گلزن ملی این کشور است، پس از او نیمار با ۷۶ گل در جایگاه دوم ایستاده و با درخشش و گلزنی در دیدار امشب می تواند به جایگاه پله تکیه بزند.

نیمار ۳۰ ساله اگر همانند بازی با کره جنوبی سرحال و آماده باشد می‌تواند با باز کردن دروازه حریف، هدیه خوبی به پله و عاشقان سلسائو بدهد و همچنین نام خود را به عنوان برترین گلزن تاریخ کشورش و بالاتر از پله، رونالدو، روماریو، زیکو‌، ببتو، ریوالدو و… جاودانه نماید.

برترین گلزنان تاریخ تیم ملی برزیل:
۱. پله ۷۷ گل
۲. نیمار ۷۶ گل
۳. رونالدو ۶۲ گل
۴. روماریو ۵۶ گل
۵. زیکو ۴۸ گل

برزیل – کرواسی | جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ | ورزشگاه Education City | ساعت ۱۸:۳۰

انتهای پیام/

نظر شما