شناسهٔ خبر: 57567205 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

دکتر حسینی در جمع دانشجویان و دانشگاهیان فاطمی دانشگاه دامغان:

حضرت زهرا (سلام الله علیها) الگوی زندگی فردی و اجتماعی مردم ایران است

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم آشنایی با خصوصیات و سجایای اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا سلام الله علیها، «بردباری و حلم »، «دانش»، «شهامت و شجاعت» و ولایت مداری را از خصوصیات بارز بانوی دو عالم توصیف کرد و گفت: حضرت زهرا سلام الله الگوی زندگی فردی و اجتماعی زنان و مردان ایران اسلامی است.

صاحب‌خبر -

 دکتر سید محمد حسینی در اجتماع دانشگاهیان فاطمی و در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی دامغان به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله اظهار داشت: اینکه امروز ملت ایران سربلند است و انقلاب اسلامی در اوج ناباوری دشمنان مسیر پیشرفت و اقتدار را طی می کند بخاطر این است که در راه ائمه اطهار و حضرت زهرا سلام الله گام بر میدارد.

 معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر امام راحل در مسیر نهضت اسلامی به سخنان برخی ملی گرا ها و قانع شدن به برخی از تغییرات سطحی و ظاهری راضی نشدند برای این بود که به دنبال تحول بنیادین و اساسی بوده و با الهام از آموزه های خط سرخ حسینی، علوی و فاطمی به دنبال حاکمیت اسلام بود و بدون تردید این اندیشه می تواند تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کند.

 دکتر حسینی تاکید کرد: مکتب نورانی اهل بیت علیه السلام می تواند امور مردم را سر و سامان داده و توطئه های شیاطین را به هم بزند و امروز ایران اسلامی در این مسیر قرار دارد و ملتی که پیرو مکتب حسینی و فاطمی بوده و روحیه شهادت طلبی دارد شکست ناپذیر است لذا مستکبران به هراس افتادند و مدام توطئه و طراحی می کنند تا ایران اسلامی که ملجاء و پناهگاه آزادیخواهان جهان است را تضعیف کنند.

 معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اگر ایران قدرت مند باشد و ایران قوی به عنوان شعار محوری دولت مردمی شکل بگیرد دیگر آمریکا و سلطه گران نمی‌توانند در مقابل ملت ایران کاری از پیش ببرند.

 دکتر حسینی گفت: دولت مردمی برای شنیدن حرف حساب و اعتراض مردم گوش شنوایی دارد و با تلاش بی وقفه و شبانه روزی بدنبال بهبود شرایط کشور و زندگی مردم است تا کمبودها و کاستی‌ها را جبران کند و دشمنان قصد دارند در این مسیر وقفه ایجاد کنند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: در اغتشاشات اخیر خسارت های فراوانی به مراکز دولتی و کسب و کار مردم وارد شد و اغتشاش گرها با رفتارهای خشن، ناهنجار و توهین و ناسزا به ارزش های دینی و ملی نشان دادند که بویی از تربیت اسلامی و ایرانی نبردند لذا امروز وظیفه داریم ماهیت و ذات آنان را افشا کنیم. کسانی که دم از ملی گرایی و ایرانیت می زنند نشان دادند که هیچ تعصبی به ایران و ایرانی ندارند و به دنبال تجزیه و زمینه سازی برای سیطره دشمنان و بیگانگان بر این سرزمین هستند.

 دکتر حسینی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره علت مماشات با اغتشاشگران و تحرکات برخی از سلبریتی های ورزشی و هنری و حتی برخی سیاسیون اظهار داشت: در روزهای نخست این حوادث نوعی سردرگمی ایجاد شده بود و دشمنان با سوء استفاده از شرایط موجود به تحریک عواطف و احساسات دست زده و عده ای را تحت تأثیر این هیجانات قرار داده بودند لذا ضرورت داشت مدت زمانی سپری شود تا مسائل برای همگان روشن شود و صف ضد انقلاب و عناصر آموزش دیده ، با افراد عادی جدا شود تا بی گناهان آسیب نبینند لذا حتی با وجود اینکه تعدادی از نیروهای انتظامی و بسیجی مظلومانه و در حمله گروه های فشار قمه کش به شهادت رسیدند، نهایت مماشات و خویشتن داری انجام شد.

دکتر حسینی گفت: امروز دیگر صحنه حوادث برای همه کاملاً روشن شده است کسانی که با فراخوان دشمنان همراهی کردند و عملا به اغتشاشات و ناامنی دامن زدند توجیهی برای مماشات با این افراد وجود ندارد.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: برخی از سیاسیون که بخاطر فوت مرحوم مهسا امینی اشک تمساح ریخته و به نظام اتهام بی اساس زدند امروز که شرایط کاملاً روشن شده است موضع خود را اصلاح نمی کنند و دلشان برای جوانانی که مظلومانه به شهادت رسیدند به درد نمی آید!

دکتر حسینی در پاسخ به سوالی درباره برنامه های دولت برای جبران کمبود های گذشته گفت: دولت سیزدهم بلافاصله پس از رای اعتماد فعالیت‌ها و برنامه ریزی های خود را برای غلبه بر مشکلات آغاز کرده است و در ۱۵ ماه گذشته اقدامات گسترده ای در سطوح مختلف سیاست خارجی، صنعت، معدن، کشاورزی، غلبه بر چالش آب و اشتغال زایی با فعال کردن واحدهای تعطیل شده انجام داده و این روند با قوت ادامه دارد.

 معاون رئیس جمهور با تسلیت درگذشت مرحوم رستم قاسمی و گرامیداشت یاد وی اظهار داشت : مرحوم قاسمی از پیشکسوتان عرصه جنگ و دفاع مقدس بود و در قرارگاه خاتم الانبیا و در دوره وزارت نفت فعالیت های زیادی برای غلبه بر تحریم و فشارهای ظالمانه دشمنان انجام داد و در دوره وزارت راه و شهرسازی نیز به رغم بیماری تا آخرین روز صحنه خدمت را ترک نکرد و امروز برای غلبه بر مشکلات نیازمند چنین مدیران جان بر کف هستیم.

 دکتر حسینی در باره ضرورت جهاد تبیین گفت: تبیین و روشنگری فقط برای مسئولین نیست بلکه تک تک شما اساتید و دانشجویان می توانید رسانه و عنصر فعالی در صحنه جنگ ترکیبی و شناختی دشمن باشید. در عرصه خنثی کردن القائات و ابهاماتی که دشمنان در ذهن دختر و پسر جوان و نوجوان ایجاد کردند همه باید احساس مسئولیت کنیم و در این مسیر بدون تردید اگر اعتقادات و ایمان افراد تقویت شود آنان در مقابل هجمه ها محکم و راسخ خواهند بود.

 در این مراسم معنوی که امام جمعه، فرماندار و مسئولین ارشد شهرستان حضور داشتند مراسم زیارت عاشورا و عزاداری در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله برگزار شد.

معاون رئیس جمهور همچنین در جریان سفر به دامغان در جلسه ای با حضور فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای شهر و مسئولین محلی مسائل و مشکلات این شهرستان و روند اجرای مصوبات سفرهای استانی را پیگیری کرد.

نظر شما