شناسهٔ خبر: 57567009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه همدان:

خواست توده مردم توجه به هنجارهای اجتماعی و پرهیز از نابهنجاری‌ها است

همدان-امام جمعه همدان با اشاره به اینکه شرایط دو ماه اخیر نشان داد که بسیاری از افراد جامعه در رعایت هنجارها تقید دارند، گفت: خواست توده مردم توجه به هنجارهای اجتماعی و پرهیز از نابهنجاری‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های این هفته همدان با اشاره به تاکید حضرت فاطمه زهرا(س) بر حضور در جامعه و تصمیم‌گیری‌های سیاسی اظهار کرد: داشتن قاطعیت و نترسیدن از بیان حقایق از ویژگی‌های آن حضرت بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در بسیاری از موقعیت‌ها که عده‌ای بنابر مصالح و منافع شخصی خود سکوت را ترجیح می‌دادند، از حق امام علی (ع) دفاع کردند.

امام جمعه همدان بیان حقایق و دفاع قاطعانه، مستدل و منطقی را در جامعه وظیفه تک تک مومنان دانست و گفت: کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ایجاد و زمینه علمی بررسی مسایل مختلف از جمله سیاسی در دانشگاه‌ها فراهم شود تا دانشجویان نظرات خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به اغتشاشات ماه‌های اخیر گفت: این درگیری‌ها هیچ آورده‌ای برای مردم و جامعه به دنبال نداشت جز آنکه زیان‌های فراوان اقتصادی را به کشور تحمیل، امنیت جامعه را خدشه دار و مطالبات به حق مردم را نیز به حاشیه برد.

شعبانی موثقی تصریح کرد: در اغتشاشات نه تنها مسائل جامعه حل نمی‌شود بلکه مشکلات بیشتری به خصوص در جنبه اقتصادی برای مردم به وجود می‌آید.

وی گفت: ضرورت دارد نخبگان و فرهیختگان جامعه بررسی دقیق کنند که ایجاد فضای ناامنی چه خطراتی و زیان‌هایی برای مردم در پی دارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه شرایط دو ماه اخیر نشان داد که بسیاری از افراد جامعه در رعایت هنجارها تقید دارند، افزود: خواست توده مردم توجه به هنجارهای اجتماعی و پرهیز از نابهنجاری‌ها است.

وی سیاست از دیدگاه اسلامی را تدبیر عقلانی و وحیانی در جامعه دانست که قدرت طلبی و سلطه گری جایی در آن ندارد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما