شناسهٔ خبر: 57566748 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهردار تهران:

باید ریشه مشکلات را در کشور خشک کنیم

زاکانی گفت: معیشت، سلامت و مسکن مردم امروز تنگناهایی را برای آنها ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت د: اتفاقات اخیر فراتر از فتنه است آنقدر آشکار است که دشمنان ایران قوی و انقلاب اسلامی در پی چه هستند؛ اساس تمامی این اتفاقات این است که آن‌ها توجه کردند که اگر انقلاب اسلامی در مرحله تحقق شعار‌ها و آرمان‌های خود موفق شود آنچه بر زبان رانده و آنچه در سراسر جهان در دل‌ها جای گرفته آن‌ها را در عمل پیاده کند و به عنوان الگویی کامل را به سراسر جهان بنمایاند؛ این انقلاب دیگر هیچ شکستی را پذیرا نخواهد بود.

زاکانی تاکید کرد: دشمنان، مخالف پیشرفت و قدرت ما هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند که در این وضعیتی که جهان در آستانه یک نظم جدید و شرایط مشخصی است، رقبای خود را از صحنه خارج کنند.

شهردار تهران ادامه داد: سند راهبرد امنیت ملی آمریکا که چند ماه پیش متتشر شد به صراحت از چین، روسیه و ایران به عنوان رقیب، تهدید و بدیل یاد می‌کند.

وی افزود: آنجا به صراحت عنوان می‌کند چین رقیب، روسیه تهدید و ایران بدیل و جایگزین ماست.

زاکانی ادامه داد: تمام تلاش آن‌ها این بود که نگذارند ملت ایران از این پیچ تاریخی عبور کند و تلاش کنند ایران را تجزیه کنند و اگر نتوانستند کردستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان را کانون توطئه‌های خود قرار دهند و سراسر کشور را درگیر کردند، اما تلاش این بود تا این سه نقطه را هدف گذاری دقیق داشته باشند و بتوانند تجزیه را حاصل کار خود قرار دهند.

شهردار تهران افزود:، اما دشمن، با سیلی محکم مردم رشید ایران و نیرو‌های انتظامی و بسیج نتوانستند به اهدافشان برسند.

شهردار تهران یادآور شد: ما در عداوت دشمن شکی نداریم. ما در دشمنی دنباله‌ها و جیره خواران او منافقان و دیگران بی تردید به یک شفافیتی رسیدیم و بیش از ۴۰ سال است که پرونده آن‌ها در مقابل ملت ایران گشوده شده است.

وی تاکید کرد: ما در عدم صلاحیت رژیم کودک کش اسرائیل، رژیم کودک کش و جانی آل سعود هیچ شکی نداریم و آن‌ها کار خود را می‌کنند، اما آنچه که ما باید به آن توجه کنیم این است که در شرایطی که در کشور ایجاد شد؛ برای ما فرصت جدیدی را خلق کرد که ما با دقت جامعه خود را ببینیم.

زاکانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: انقلاب اسلامی اگر در درون مستحکم بود هیچ دشمن و حیله گری نمی‌تواند حریف آن شود لذا دشمن عداوت؛ عدم صلاحیت و وحشیگری خود را نمایان کرد بار‌ها این رویکرد نمایان شده بود و باردیگر نمایان کرد.

وی افزود: مهم این است که ما از این موضوع یک فرصت جدی برای ایران اسلامی بسازیم. اگر آن‌ها طمع کردند که مشکلات مردم محل اعتراض آن‌ها قرار گیرد؛ مسئولین کشور مکلف هستند قیام، کوشش و تلاش کنند بار مردم را از روی دوش مردم سبک کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه دولت انقلابی امروز توجه خود را به مسکن، معیشت، سلامت و امنیت مردم معطوف کرده است، ادامه داد: دشمنان می‌بینند که مشکلات زیاد است، اما افق روشن است و کارکرد‌های اقتصادی در جهتی است که باید بار اقتصادی را از روی دوش مردم بردارند.

زاکانی افزود: معیشت، سلامت و مسکن مردم امروز تنگنا‌هایی را برای آن‌ها ایجاد کرده است، اما به لطف الهی و دولت انقلابی مسیری دنبال می‌شود که به کاهش این آلام و درد‌های مردم منتهی می‌شود لذا ما نباید به این مسئله بسنده کنیم. باید همه قیام کنیم و تلاش و کوشش کنیم با سرعت و یک سرعت مشخص بار مردم را سبک کنیم.

وی یادآور شد: این تلنگر‌ها باید ما را بیدار کند. مردم ما با بصیرت و آگاهی با دقت و با دشمن شناسی و فهم موقعیت و توجه به کلام مقام معظم رهبری با آن‌ها همراهی نکردند، اما این بار مسئولیت ما را کم نمی‌کند بلکه سنگین‌تر می‌کند که چنین ملت بزرگی اگر در تنگنا هستند تلاش ما مضاعف شود که بتوان مشکلات مردم را کم کرد.

زاکانی تاکید کرد: این رویکرد همان همتی است که رئیس جمهور ما در دستور کار خود دارد و به صورت شبانه روزی در تلاش است.

وی همچنین گفت: دشمن از غفلت بخشی از جامعه ما استفاده کرد و جنگ شناختی خود را به گونه‌ای دنبال کرد که ما به ازای آن بتواند با نشان دادن باطل به حق و ایجاد شرایطی که شناخت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مردم را با خود همراه کند.

نظر شما