شناسهٔ خبر: 57565919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله مهدوی:

مسئولان به ترویج علم و پژوهش و معیشت مردم توجه ویژه داشته باشند

اصفهان- امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم پس از ایام اغتشاشات منتظر حرکتی از سوی مسئولان هستند و باید به ترویج علم و پژوهش و معیشت مردم توجه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: طبق آیات قرآن بهترین توشه برای آخرت تقواست و از یکدیگر گذشت و عفو کنید تا خداوند هم از شما بگذرد.

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) افزود: روحیه مردم اصفهان عشق و ارادت به اهل بیت (ع) است که سفره‌های عزاداری خود را در گوشه گوشه استان پهن می‌کنند و این نشأت گرفته از آموزش علمای بزرگ این استان است.

کودتای آلمان و رفتارهای دوگانه

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: به سبب شهدای تازه تفحص شده فضای کشور به ارواح مطهر آنها روحانی شده و از ورود آنها تجلیل می‌کنیم و پای آرمان شهدا باقی می‌مانیم.

وی با اشاره به کودتای دو روز پیش آلمان تصریح کرد: ۲۵ کودتا کننده را به طرز وحشیانه در خانه‌های خود مورد ضرب و شتم قرار دادند و دستگیر کنند اما اصل قضیه واضح نیست و ساختگی بودن آن دور از ذهن نیست زیرا هیچ مقاومت و دفاعی از آنها دیده نشده است.

توجه مسئولان به ترویج علم و پژوهش

آیت الله مهدوی با بیان اینکه دوگانگی غرب را ملت ایران احساس کرده است، گفت: از براندازان ایران دفاع کردند اما از آنها دفاع نکردند و توجه ندارند که این تناقض‌ها را مردم با چشم می‌بینند که به براندازان ایران اسلحه دادند و اینگونه حمایت کردند اما از آلمان هیچ حمایتی صورت نگرفته است.

وی در خصوص وظایف امروزه مردم و مسئولان جامعه گفت: مسئولان با وجود زحمات بسیار باید به ترویج علم و پژوهش توجه کنند تا سطح علمی دانشگاه تقویت شود و همچنین تقویت معنویت را در کنار سایر نیازها و توجه به روح مردم را در اولویت قرار دهند.

اولویت معیشت و استقلال مالی مردم

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: توجه به معیشت مردم از دیگر مواردی است که باید مسئولان بدان توجه کنند تا استقلال مالی مردم به ویژه قشر متوسط و پایین جامعه تأمین شود و به کمک اینان بشتابید و ما نگران این هستیم که بی توجهی به مشکلات خانواده‌ها گریبانگیر مسئولان بشود.

وی افزود: همه فعالیت‌های خود را حول محور ولایت و توجه به ولی فقیه انجام دهید نه جلو بزنید و نه عقب بیافتید، از سویی دیگر مردم در ایام اغتشاشات تهدید شدند و بیش از ۱۰۰ شهید دادن که اکنون منتظر حرکت مسئولان هستند و مردم صبر انقلابی داشتند که برای عفت و حیای عمومی چاره‌ای اندیشیده شود و با تمام وجود هم مردم از مسئولان حمایت خواهند کرد.

توجه به فرامین رهبری از سوی مردم

آیت الله مهدوی چند توصیه نیز به مردم کرد و گفت: در ابتدا به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشید و هر جا مردم به رهبران آسمانی خود توجه داشتند موفق و پیروز میدان بودند. همانطور که مردم اصفهان شعار علم دار ولایت نصف جهان فدایت می‌دادند از حرکت انقلابی خود دست برندارید.

وی افزود: از مسئولان خدوم این کشور نیز حمایت کنید البته مادامی که عمل به قانون و شرع می‌کنند در صورت کوتاهی آنها آتش به اختیار عمل به وظیفه کنید. نکته بعدی توجه به اتحاد و امر به معروف و نهی از منکر است. حضور در مساجد را تقویت کنید و معنویت خود را در خانه خدا قوی کنید.

نظر شما