شناسهٔ خبر: 57563983 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

برزیل – کرواسی؛ اخبار دوتیم و ترکیب احتمالی

صاحب‌خبر -
شفقنا ورزشی  – برزیل  روز جمعه ساعت 18:30 با کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022  بازی خواهد کرد و تلاش میکند تا امید خود را برای کسب رکورد ششمین عنوان قهرمانی جهان زنده نگه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا ورزشی، کرواسی برای دومین بار متوالی در جام جهانی و برای سومین بار در تاریخ خود، پس از شکست 3-1 ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی، در مرحله یک چهارم نهایی در بزرگترین صحنه بین المللی شرکت خواهد کرد.

چهار بازی از پنج بازی حذفی اخیر کرواسی در جام جهانی به وقت اضافه رفته و سه تای آن ها شاهد پیروزی شطرنجی ها در ضربات پنالتی بوده اند – شکست 4-2 مقابل فرانسه در فینال 2018 تنها باری است که در طول این دوره حذفی انجام شده است.

دالیچ و همکارانش در 10 بازی بین‌المللی اخیر خود شکست نخورده‌اند و از 20 بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها از یورو 2020 تنها یکی از آنها را باخته‌اند، اما این روند چشمگیر قرار است توسط یک تیم بلند پرواز برزیلی آزمایش شود.

ذوق  برزیلی که هواداران فوتبال در سراسر جهان هنگام تماشای قهرمانان پنج دوره جهان به آن عادت دارند، در روز دوشنبه به نمایش گذاشته شد، زیرا تیم تیته با پیروزی 4-1 مقابل کره جنوبی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

برزیل در حال حاضر اعتماد به نفس دارد و آنها اکنون برای هفتمین مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی متوالی آماده می شوند، اما آنها نسبت به رکورد اخیر خود در این مرحله از رقابت ها محتاط خواهند بود. سلکائو در سه دوره از چهار جام جهانی اخیر در مرحله یک چهارم نهایی حذف شده است و به ترتیب در سال های 2006، 2010 و 2018 به سه تیم اروپایی فرانسه، هلند و بلژیک شکست خورده است.

برزیل از زمان شکست 2-0 آلمان در فینال جام جهانی 2002، هر یک از 5 بازی آخر حذفی خود را مقابل کشورهای اروپایی در این رقابت ها شکست داده است. با این حال، سلسائو هرگز در چهار دیدار قبلی خود با کرواسی شکست نخورده است، در حالی که شکست 1-0 در مرحله گروهی هفته گذشته مقابل کامرون تنها شکست آنها در 19 بازی بین‌المللی اخیر آنهاست که نویدبخش پیشروی خوبی برای دیدار روز جمعه است.

ترکیب

بورنا سوسا  و یوسیپ استانیسیچ هر دو پیروزی مقابل ژاپن را به ترتیب به دلیل بیماری و آسیب عضلانی از دست دادند. اولی باید برای بازگشت در دسترس باشد و می تواند جایگزین برنا باریسیچ در دفاع چپ شود، در حالی که دومی همچنان مشکوک است و قبل از شروع بازی ارزیابی خواهد شد.

بعید به نظر می رسد دالیچ تغییرات زیادی در ترکیب اصلی خود ایجاد کند، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ و متئو کواچیچ، استادان خط میانی و متئو کواچیچ، همگی جای خود را در روز جمعه حفظ خواهند کرد – هر دو مودریچ و کواچیچ به همراه باریسیچ و دژان لوورن تنها یک رزرو با محرومیت فاصله دارند. .

در واقع، لوورن قرار است به همکاری خود در دفاع در کنار جوسکو گواردیول ستاره مورد نظر ادامه دهد، در حالی که مارکو لیواجا و آنته بودیمیر برای جانشینی برونو پتکوویچ به عنوان مهاجم مرکزی مبارزه خواهند کرد. در همین حال، پریسیچ و آندری کراماریچ آماده هستند تا دوباره از کناره ها شروع کنند.

در مورد برزیل، آنها گابریل ژسوس و الکس تلس را که به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در اختیار نخواهند داشت، در حالی که تیته فاش کرد که بعید است الکس ساندرو در این بازی حضور داشته باشد زیرا او از ناحیه لگن مشکل دارد.

بنابراین، دانیلو، هم تیمی ساندرو در یوونتوس، قرار است به سمت دفاع چپ در کتار تیاگو سیلوا، مارکینیوس اضافه شود.

نظر شما