شناسهٔ خبر: 57561435 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بازی برزیل و کرواسی در یک چهارم جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی برزیل و کرواسی، امروز از ساعت ۱۸:۳۰ در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _جمعه هجدهم آذرماه_ در روز اول رقابت‌های یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ دو دیدار برگزار می‌شود و تیم‌های برزیل و کرواسی از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

پخش زنده بازی برزیل و کرواسی در یک چهارم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲

یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر (برزیل و کرواسی) پخش زنده ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه سه سیما و سایت تلوبیون

بازی برزیل و کره جنوبی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال برزیل

تیم ملی فوتبال برزیل ملقب به «سلسائو» و «کانارینیو» به معنای قناری کوچک زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور اداره می‌شود. فدراسیون فوتبال برزیل از سال ۱۹۲۳ به عضویت فیفا درآمد و از سال ۱۹۱۶ عضوی از کونمبول (فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) شد.

برزیل موفق‌ترین تیم ملی فوتبال در تاریخ جام‌های جهانی فوتبال با ۵ قهرمانی در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲و موفق‌ترین تیم در جام کنفدراسیون‌ها با چهار قهرمانی است؛ همچنین تنها تیم ملی است که در تمام جام‌های جهانی بدون هیچ غیبتی حضور داشته‌است.

بازی اول برزیل سال ۱۹۱۴ با تیم منتخب ریودوژانیرو، سائوپائولو و اکستر سیتی برگزار شد. درباره نتیجه این بازی اطلاعات دقیقی وجود ندارد؛ یکی از نتیجه‌های اعلام شده پیروزی دو بر صفر برزیل و دیگری تساوی سه بر سه است.

پس از بازی که برزیل مقابل منتخب تیم اکستر سیتی انجام داد تا سال ۱۹۲۸ مقابل تیم‌های اروپایی بازی نکرد. ۲۴ ژوئن ۱۹۲۸ یک بازی دوستانه مقابل برزیل و مادرول اسکاتلند انجام شد که این تیم ملی توانست با نتیجه حیرت‌انگیز پنج بر صفر حریف اروپایی‌اش را شکست دهد.

بازی برزیل و کره جنوبی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال برزیل

تیم برزیل از زمان احداث تا امروز، پرافتخارترین تیم ملی جهان بوده است. برزیل تاکنون در تمام ۲۱ جام جهانی حضور داشته و برای بیست‌ودومین بار راهی قطر می‌شود، این کشور پنج قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه خود دارد.

این تیم ملی به ارزش یک میلیارد و ۹ هزار یورو در جایگاه نخست فیفا قرار دارد و با میانگین سنی ۲۷.۳، میانگین قدی ۱۸۰.۳۴ و هدایت تیته چیچی در جام جهانی ۲۰۲۲ حاضر است.

«وینیسیوس جونیور» به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن برزیل است. کاپیتان حال تیم ملی برزیل «نیمار» است که تنها چند گل با رکورد پله فاصله دارد و با توجه به اینکه این بازیکن ۳۰ سال سن دارد، می‌تواند به رکورد پله برسد.

مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در آمریکای جنوبی معروف به کونمبول با حضور ۱۰ تیم برگزار شد و تیم فوتبال برزیل موفق شد بالاتر از تیم‌های آرژانتین، اروگوئه و اکوادور به عنوان صدرنشین به جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کند.

بازی برزیل و کره جنوبی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی فوتبال برزیل

جام جهانی فوتبال

  • قهرمان: ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴، ۲۰۰۲
  • نایب قهرمان: ۱۹۵۰، ۱۹۹۸
  • مقام سوم: ۱۹۳۸، ۱۹۷۸
  • مقام چهارم: ۱۹۷۴، ۲۰۱۴

کوپا آمریکا

  • قهرمان: ۱۹۱۹، ۱۹۲۲، ۱۹۴۹، ۱۹۸۹, ۱۹۹۷، ۱۹۹۹, ۲۰۰۴, ۲۰۰۷, ۲۰۱۹

بازی‌های المپیک تابستانی

  • قهرمان: ۲۰۱۶ المپیک ریو، ۲۰۲۰ المپیک توکیو
  • نایب قهرمان: ۱۹۸۴، ۱۹۸۸، ۲۰۱۲
  • مقام سوم: ۱۹۹۶، ۲۰۰۸

جام کنفدراسیون‌ها

  • قهرمان: ۱۹۹۷، ۲۰۰۵، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳

ترکیب تیم ملی برزیل

  • برزیل: ادرسون، آلوز، میلیتائو، برمر، تلس، فرد، فابینیو، مارتینلی، رودریگو، آنتونی، ژسوس
  • سرمربی: تیته

بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال کرواسی

تیم ملی فوتبال کرواسی، ملقب به «تیم آتشین» یا «شطرنجی‌ها» تاکنون در پنج دوره از جام جهانی حضور داشته است، کرواسی تا زمان استقلال از یوگسلاوی در سال ۱۹۹۱ فدراسیون فوتبال نداشت.

در پایان قرن ۱۹ زمانی که انگلیسی‌ها برای ساخت یک کارخانه به ریجکا کرواسی آمدند، فوتبال را نیز با خود به این کشور آوردند، پس از مدتی فوتبال به تمام کرواسی رفت.

در سال ۱۸۹۶ اولین کتاب درباره فوتبال و قوانین آن توسط زاگرب در کرواسی چاپ شد که در سال ۱۹۰۸ اصلاح شد، این قوانین را سازمان ژیمناستیک کرواسی جمع‌آوری کرده بود و فوتبال این کشور تا آن زمان زیر نظر این سازمان اداره می‌شد.

نخستین بازی ملی این کشور در سال ۱۹۴۰ در برابر سوئیس انجام شد که درنهایت با پیروزی کرواسی و با نتیجه چهار بر صفر به پایان رسید. به دلیل سیاست‌های اشتباه فدراسیون کرواسی، این تیم از سال ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۸ ضعف شدیدی داشت تا حدی که فدراسیون فوتبال آن در این سال‌ها به بازی‌های منطقه‌ای و دوستانه رضایت داده بود و باعث شد در این شرایط، بهترین بازیکنان کرواسی تیم خود را ترک کنند و به تیم‌های دیگر بپیوندند.

در سال ۱۹۶۸ در یک قرعه‌کشی تیم کرواسی به مسابقات قهرمانی اروپا راه یافت و از اتحاد جماهیر شوروی و مجارستان شکست خورد و چهارم شد، این نتیجه نقش کلیدی در تصمیم فدراسیون فوتبال کرواسی برای حضور بازیکنان حرفه‌ای در تیم و ورود به بازی‌های بین‌المللی داشت.

سرانجام در سال ۱۹۸۶ تیم کرواسی توانست به جام جهانی صعود کند و آلمان غربی، اروگوئه و اسکاتلند را شکست دهد. با اینکه کرواسی سه بازی اول را طوفانی شروع کرد و به نتایج خوبی رسید اما از تیم اسپانیا با نتیجه پنج بر یک شکست خورد و مقام دوم را به دست آورد.

بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال کرواسی

تیم ملی فوتبال کرواسی، ملقب به تیم آتشین یا شطرنجی‌ها تاکنون در پنج دوره از جام جهانی حضور داشته است و با هدایت زلاتکو دالیچ ۵۵ ساله و به ارزش ۳۶۹ میلیون و ۴۰ هزار پوند در جایگاه دوازدهم فیفا قرار دارد.

میانگین سنی تیم ملی حال حاضر کرواسی ۲۷.۶ و میانگین قدی آنان ۱۸۴.۸۸ است. جوسکو گواردیول، دفاع وسط تیم لایپزیگ و کرواسی با قیمت ۶۰ میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن این تیم است.

از زمان تأسیس رسمی تیم کرواسی تا به الان، ۱۳ مربی هدایت این تیم را به عهده گرفته‌اند. می‌توان گفت افتخارات بین‌المللی تیم کرواسی با هدایت «میروسلاو بلاژویچ» آغاز شده است. تیم ملی فوتبال کرواسی در نخستین حضورش در جام جهانی ۱۹۹۸ به مقام سوم رسید.

در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کرواسی به همراه تیم ملی فرانسه به فینال رسید که در پایان فرانسه توانست با نتیجه ۴ بر ۲ کرواسی را شکست دهد و قهرمان این دوره از مسابقات جام جهانی شود. نایب‌قهرمانی در جام ۲۰۱۸ روسیه بهترین نتیجه‌ای بوده که تیم ملی فوتبال کرواسی تاکنون کسب کرده است.

بازی ژاپن و کرواسی در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی کرواسی

  • مدال برنز جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۹۸ کشور فرانسه
  • رسیدن به مرحله گروهی جام جهانی فوتبال، کره و ژاپن در سال ۲۰۰۲
  • رسیدن به مرحله گروهی یوفا یورو، پرتغال در سال ۲۰۰۴
  • رسیدن به مرحله گروهی جام جهانی، آلمان در سال ۲۰۰۶
  • رسیدن به یک‌چهارم نهایی یوفا یورو اتریش و سوئیس ۲۰۰۸
  • رسیدن به مرحله گروهی یوفا یورو ۲۰۱۲ لهستان و اوکراین
  • رسیدن به مرحله گروهی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴
  • رسیدن به مرحله یک شانزدهم نهایی، یوفا یورو ۲۰۱۶ فرانسه
  • مدال نقره جام جهانی فوتبال روسیه، ۲۰۱۸
  • رسیدن به مرحله یک شانزدهم نهایی یوفا یورو ۲۰۲۰

ترکیب تیم ملی کرواسی

  • کرواسی: دومینیک لیواکوویچ، جوزیپ یورانوویچ، دژان لوورن، ژوسکو گواردیول، بورنا سوسا، متئو کواچیچ، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ، مارکو لیوایا، آن دری کراماریچ، ایوان پریشیچ
  • سرمربی: زلاتکو دالیچ

ورزشگاه بازی برزیل و کرواسی در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه شهر آموزش

  • نام عربی: استاد المدینة التعلیمیة
  • نام انگلیسی: Education City
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۲ کیلومتر
  • آدرس: شهر دوحه، قطر
  • تعداد بازی: هشت مسابقه تا مرحله یک‌چهارم نهایی

ورزشگاه «شهر آموزش» همان‌طورکه از نامش پیدا است، در فضایی سبز دانشگاه برتر قطر قرار دارد؛ از همین رو، به این نام شناخته می‌شود. نمای ورزشگاه شهر آموزش به شکل مجموعه‌ای الماس به شکلی طراحی شده که با حرکت خورشید در آسمان تغییر رنگ می‌دهد، به همین دلیل این ورزشگاه به "الماس صحرا" معروف شده است. این ورزشگاه ظرفیت ۴۰ هزار دارد که بعد از جام جهانی ظرفیت آن نصف شود. استادیوم شهر آموزش، نمادی از نوآوری، پایداری و پیشرفت است و از آن به‌عنوان ورزشگاهی برای مسابقات دانشگاهی و لیگ ستارگان قطر استفاده خواهد شد. این ورزشگاه میزبان مسابقه فینال جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹ بود و قرار است

نظر شما