شناسهٔ خبر: 57549717 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

جامی که صعود از گروه مقدماتی هم در آن دیگر رویا نیست

مسیر آسان تیم‌ملی فوتبال ایران برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۶

جام‌جهانی قطر، آخرین جام دشوار برای صعود به رقابت‌های نهایی بود، چون از این پس با توجه به افزایش ۱۶ تیم، عملا یک سوم تیم‌های ملی فعال جهان، در جام‌جهانی حاضر خواهند بود! و احتمالا صعود از گروه هم چندان دشوار نباشد؛ رویایی که ایران در قطر به آن نرسید.

صاحب‌خبر -

یک روز پس از اعلام سهمیه قاره‌ها از سوی فیفا؛ نحوه صعود تیم های آسیایی به جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد.

مسیر آسان تیم‌ملی ایران برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۶
به گزارش تابناک ورزشی؛ با اعلام رسمی نحوه صعود تیم های آسیایی به جام‌ جهانی آمریکا، کانادا و مکزیک، می توان گفت تیم ملی فوتبال ایران، کار بسیار آسانی برای رسیدن به نخستین جام جهانی ۴۸تیمی در پیش دارد.

تیم ایران تنها باید تلاش کند، یکی از هشت تیم سهمیه مستقیم آسیا باشد و اگر با خلق شگفتی و معجزه نتوانست این کار راحت را انجام بدهد، باید در مسیر پلی‌آف یکی از دو سهمیه مشترک با سایر قاره‌ها را به چنگ بیاورد که بعید است کار به آنجا بکشد.

بیشتر بخوانید

در واقع جام‌جهانی قطر، آخرین جام سخت و دشوار برای صعود به رقابت‌های نهایی بود، چون از این پس با توجه به افزایش ۱۶ تیم به مسابقات، عملا یک سوم تیم‌های ملی فعال در جهان، در جام‌جهانی حاضر خواهند بود و احتمالا صعود از گروه هم چندان دشوار نباشد؛ رویایی که فوتبال ایران نتوانست با نسل طلایی خود در قطر از پس انجام آن برآید.

هم اکنون این راه آسان برای صعود بهترین فرصت برای تغییر نسل اساسی در فوتبال ایران و تیم ملی است که باید از حالا با ترکیب جام جهانی بعدی تمرین و بازی کند تا تیمی پخته و هماهنگ را راهی جام بیست‌وسوم کند.

تیم ملی ایران می‌تواند با کنار گذاشتن بازیکنان پابه‌سن‌گذاشته خود از حالا به ترمیم خود پرداخته و وقت را برای کسب مقام در جام‌ملت‌های آسیا تلف نکند. در واقع معدل سنی تیم کی‌روش به عنوان پیرترین تیم جام‌جهانی قطر، می‌گوید بسیاری از مهره‌های اصلی فعلی در جام جهانی بعدی، شرایط لازم برای بازی ملی را ندارند و بهتر است از حالا اسکلت تیم جدید ساخته شود.

 

مسیر صعود یک تیم آسیایی به جام جهانی 

در مرحله اول ۲۲ تیم که در رتبه ۲۶ تا ۴۷ رنکینگ قرار دارند، رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند و به مرحله بعد صعود می‌کنند.

مسیر آسان تیم‌ملی فوتبال ایران برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۶
در مرحله دوم تیم های رتبه ۱ تا ۲۵ به علاوه ۱۱ تیم مرحله اول در ۹ گروه چهار تیمی به صورت رفت و برگشت بازی کرده و دو تیم اول هر گروه به مرحله بعد صعود می‌کنند. لازم به ذکر است، این هجده تیم مجوز حضور در جام ملت های ۲۰۲۷ را هم کسب کرده‌اند.

در مرحله سوم تیم‌ها به سه گروه شش تیمی تقسیم شده و رفت و برگشت بازی می‌کنند، تیم‌های اول و دوم گروه‌ها مستقیم به جام می‌روند.

در مرحله چهارم یا پلی اف، تیم‌های سوم و چهارم گروه‌های مرحله قبل در دو گروه سه تیمی با هم دیدار می‌کنند و دو تیم برتر با شش تیم برتر به جام جهانی می‌روند، تیم‌های دوم نیز با هم بازی می‌کنند و برنده این دیدار بعنوان نماینده آسیا برای انجام دیدار پلی اف بین قاره‌ای معرفی می‌شود. به این ترتیب سهمیه ۸+۱ آسیا تکمیل می‌شود.

 

مسیر آسان تیم‌ملی فوتبال ایران برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۶

نظر شما