شناسهٔ خبر: 57548483 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

بهترین تیم آسیا در جام جهانی 2022

صاحب‌خبر -

جام جهانی 2022 با حضور شش تیم آسیایی برگزار شد. با این تعداد، بیشترین تیم آسیایی حاضر در تاریخ جام جهانی را شاهد بودیم. نصف تیم‌های این قاره در پایان مرحله گروهی، موفق به صعود شدند تا یک رکورد دیگر را به ثبت برسانند؛ تا پیش‌ازاین دوره، بیشترین تیم آسیایی حاضر در مرحله حذفی جام جهانی، دو تیم بود که امسال به سه ارتقا یافت. استرالیا، ژاپن و کره جنوبی سه صعودکننده آسیایی این جام بودند و ایران، عربستان و قطر سه تیم دیگر این قاره بودند که از صعود بازماندند. ژاپن در گروه مرگ دست‌به‌کار بزرگی زد و با پیروزی مقابل آلمان و اسپانیا، بی‌حرف و حدیث جشن صعود گرفت. شاگردان موریاسو که به‌عنوان صدرنشین گروه E راهی مرحله یک هشتم نهایی شده بودند بعد از مساوی برابر کرواسی، در ضربات پنالتی از این تیم شکست خوردند. دیگر تیم‌های آسیایی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی استرالیا و کره جنوبی نیز به ترتیب با قبول شکست مقابل آرژانتین و برزیل از ادامه پیشروی بازماندند. پرونده تیم‌های فوتبال آسیا بامداد دیروز در جام جهانی بسته شد. دراین‌ارتباط قطر به‌عنوان میزبان مسابقات، با متحمل شدن سه شکست به‌عنوان ضعیف‌ترین میزبان تاریخ، با مسابقات وداع کرد. همچنین بهترین تیم آسیایی حاضر در جام جهانی 2022 بی‌شک ژاپن بود.

رقم قرارداد کی‌روش با ایران
یک نشریه عربستانی جزئیات قرارداد مربیان در جام جهانی را اعلام کرد. به گزارش جماران، روزنامه الاقتصادیه عربستان دیروز در گزارشی مبلغ قرارداد مربیان حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را منتشر کرد. بر این اساس، «هانسی فلیک» سرمربی آلمان با مبلغ ۶.۵ میلیون یورو در صدر قرار دارد و «گرت ساوتگیت» و «دشان» سرمربی فرانسه به ترتیب با ۵.۸ و ۳.۸ میلیون یورو دوم و سوم هستند.
طبق اعلام این روزنامه، مبلغ قرارداد «کارلوس کی روش» پرتغالی با تیم ملی ایران ۵۸۰ هزار یورو است. البته قرارداد کی روش با ایران سه ماهه و تا پایان جام جهانی قطر بسته شده بود. به گفته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، قرارداد کی روش صرف‌نظر از پاداش‌های جام جهانی ماهانه ۵۰ هزار یورو بوده و احتمالاً محاسبه روزنامه الاقتصادیه هم بر اساس همین مبلغ ماهانه بوده است. سرمربی ایران با احتساب همین قرارداد، در رده بیست و سوم مربیان جام جهانی قرار گرفته است. قرارداد سالانه کی روش از مربیان کرواسی، لهستان، کانادا، ولز، غنا، سنگال، کاستاریکا، کامرون و تونس بیشتر است.

 

چند نکته درباره اولین علت مرگ‌ومیر در جهان
سکته قلبی و مغزی لقب اولین علت مرگ‌ومیر در جهان را به خودش اختصاص داده است. بیش از چهار مورد از هر پنج مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی ناشی از حملات قلبی و سکته مغزی است و یک‌سوم از این مرگ‌ها در افراد زیر ۷۰ سال پیش از موعد اتفاق می‌افتد. تخمین زده می‌شود که بیماری‌های قلبی عروقی هر سال جان ۱۷.۹ میلیون نفر را می‌گیرند. به گزارش محیانیوز، سکته قلبی زمانی ایجاد می‌شود که رگ‌های قلبی توانایی انتقال خون به نواحی مختلف بدن را ندارد. مهم‌ترین نشانه‌های سکته قلبی عبارت‌اند از: درد قفسه سینه، تنگی نفس و درد دست چپ و نواحی گردن. مهم‌ترین عوامل خطر رفتاری بیماری قلبی و سکته مغزی، رژیم غذایی ناسالم، کم‌تحرکی، مصرف دخانیات و مصرف الکل است. اثرات عوامل خطر رفتاری ممکن است در افراد به‌صورت افزایش فشارخون، افزایش گلوکز خون، افزایش چربی خون و اضافه‌وزن و چاقی ظاهر شود. اغلب کسانی که دچار سکته قلبی می‌شوند، از مدتی قبل درگیر آن بوده‌اند؛ به این صورت که درد خفیفی در ناحیه قفسه سینه خود احساس می‌کردند و این درد رفته‌رفته شدت می‌گرفته است. توصیه سازمان جهانی بهداشت این است که در هنگام ناراحتی قلبی این کارها را انجام دهید: حتماً روی نزدیک‌ترین صندلی بنشینید و اصلاً فشار اضافی به قلب خود وارد نکنید. البته تماس با اورژانس هم مهم‌ترین کاری است که باید در حالت نشسته انجام دهید. قطع مصرف دخانیات، کاهش نمک در رژیم غذایی، مصرف بیشتر میوه و سبزیجات، فعالیت بدنی منظم و پرهیز از مصرف مضر الکل نشان داده است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. شناسایی افرادی که در معرض بالاترین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند و اطمینان از دریافت درمان مناسب می‌تواند از مرگ‌های زودرس جلوگیری کند.

نظر شما