شناسهٔ خبر: 57547112 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در واکنش به سفر رئیس جمهور چین به عربستان؛

کاخ سفید: پکن به دنبال گسترش نفوذ خود در جهان است

کاخ ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به سفر شی جین پینگ به ریاض، ادعا کرد که چین در تلاش است تا نفوذ خود را در جهان اعمال کند.

صاحب‌خبر -

کاخ سفید امروز چهارشنبه به سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به عربستان واکنش نشان داد وآن را نمونه‌ای از تلاش‌های پکن برای "اعمال نفوذ خود در جهان" توصیف کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، "جان کربی" سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به این که سفر شی جین پینگ به ریاض سیاست آمریکا در قبال خاورمیانه را تغییر نخواهد داد، افزود: ما اثرگذاری و نفوذی که چین برای گسترش آن در سراسر جهان تلاش می‌کند را می‌فهمیم.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» نیز، در توضیح این دیدار گزارش داده است: "محمد بن سلمان در پیامی آشکار به بایدن، برای رئیس جمهور چین فرش قرمز پهن کرده است. "

این شبکه تاکید کرد: سفر رئیس جمهور چین به عربستان در شرایطی انجام می‌شود که اختلافات متعددی میان واشنگتن و پکن از یک طرف و ریاض از طرف دیگر رخ داده است که از جمله آن نارضایتی در مورد تولید نفت و اختلاف در موردحقوق بشر و سایر مسائل است. "

سی ان ان اضافه کرد استقبال پرشور عربستان از رئیس جمهور چین نمادی از مقیاس روابط رو به رشد دو کشور به ویژه در زمینه نفت، تجارت و امنیت است که انتظار می‌رود طی این سفر، قرارداد‌هایی به ارزش بیش از ۲۹ میلیارد دلار میان دو طرف امضا شود.

نظر شما