شناسهٔ خبر: 5753311 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

بازگشت به هویت اسلامی، دستاورد بزرگ انقلاب ایران است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بازگشت به هویت اسلامی، دستاورد بزرگ انقلاب ایران است و امروز الگویی برای كشورهای منطقه و جهان بشمار می رود.

صاحب‌خبر -
بازگشت به هویت اسلامی، دستاورد بزرگ انقلاب ایران است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، "علی محمد آزاد" در گردهمایی هیات امنای مساجد شهر زاهدان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نه تنها در جهان الگو و سرمشقی برای ترغیب مسلمانان در راه بازگشت به هویت دینی و اسلامی شده است، بلكه در داخل نیز جهش عظیمی در زمینه های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و سیاسی طی سه دهه گذشته بوجود آورده و همه ثمرات این انقلاب مردم محسوب می شود. 

وی افزود: ۳۳ سال پیش در ایران اسلامی، انقلابی به وقوع پیوست كه مبتنی بر بینش عمیق الهی بود، انقلابی كه در آن انسان های وارسته با باورهای عمیق دینی به رهبری امام خمینی (ره) پیروز شدند. 

آزاد گفت: تعالیم دینی و مساجد به عنوان پایگاههای رشد معنوی بشریت، نقش مهمی در آغاز و تداوم انقلاب اسلامی داشته و دارند، به طوری كه حضرت امام خمینی (ره) فرمودند برای خدا قیام كنید و از تنهایی و غربت نهراسید؛ مساجد، بهترین سنگرها و نماز جمعه و جماعات مناسب ترین میدان تشكل و بیان مصالح مسلمین است. 

وی با بیان اینكه باید به بهترین شكل از ظرفیت مساجد برای رشد اعتقادات دینی و سیاسی به ویژه بصیرت افزایی در بین نسل جوان استفاده كرد، اظهار داشت: مساجد نباید غریب بمانند و باید به بهترین شكل در زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری از ظرفیت آن استفاده كرد. 

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با تبریك هفته وحدت اظهار داشت: مسجد اساس و مكان ایجاد وحدت در بین اقشار مختلف جامعه است. 

وی به تقارن هفته وحدت و دهه فجر اشاره كرد و افزود: دشمن تلاش می كند بین اقوام مختلف ایران، اختلاف ایجاد كند غافل از اینكه یكی از مهم ترین مكان هایی كه نقش وحدت بخش را ایفا می كند مسجد است و ملت ما این مكان را مقدس می داند.

نظر شما