شناسهٔ خبر: 57532817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک مسئول:

کاهش دما، مصرف گاز در آذربایجان غربی را افزایش داد

رئیس اداره اندازه گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به علت کاهش دما، یک میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی محمودی  در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد مصرف ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی در آذربایجان غربی بودیم در حالیکه این رقم در ۲۴ ساعت پیش از آن، ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب بود.

وی اضافه کرد: این میزان مصرف با توجه به وجود ۹۸۹ هزار مشترک خانگی، متوسط مصرف ۲۵ مترمکعب برای هر خانوار را نشان می‌دهد و با توجه به آمار موجود، در ۲۴ ساعت گذشته هر خانوار معادل ۲۹ لیتر سوخت مایع در آذربایجان غربی مصرف کرده است.

رئیس اداره اندازه گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان غربی علت اصلی این افزایش مصرف، را کاهش دما عنوان کرد و گفت: می‌توان با صرفه جویی در برخی موارد جزیی بویژه مصارف خانگی، میزان مصرف را مدیریت کرد.

محمودی اظهار کرد: با توجه به وضعیت سرما، مصارف کارخانه‌های سیمان و نیروگاه‌ها در آذربایجان غربی محدود شده و هیچ مصرفی در بخش صنایع و نیروگاهی نداریم و برخی مشاغل فصلی نظیر کوره‌های آجرپزی هم تعطیل کرده و اصلا مصرف نمی‌کنند.

وی یادآور شد: در صورت ادامه کاهش دمای هوا، پیش بینی می‌کنیم که میزان مصرف به رکورد ۳۲ میلیون مترمکعب در روز سال گذشته نیز برسد و حتی از آن عبور کند که البته صرفه جویی جزیی هر خانوار می‌تواند کمک کار ما در ارائه خدمات مطلوب تر به مردم باشد.

نظر شما