شناسهٔ خبر: 5752366 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس رسانه ای هند: بحران یمن راه حل نظامی ندارد

دهلی نو-ایرنا- کارشناس ارشد امور رسانه های هند با بیان اینکه بحران یمن راه حل نظامی ندارد و باید از طریق گفت وگو رفع شود ،گفت : سازمان ملل باید خیلی زودتر از این برای پایان دادن به کشتار مردم بی گناه یمن اقدام به برگزاری کنفرانس صلح می کرد.

صاحب‌خبر -

«خانم آرتی بالی» کارشناس ارشد میز بین الملل گروه رسانه ای ساهارا در دهلی نو، روز یکشنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با استقبال از برگزاری کنفرانس صلح برای رفع بحران یمن در ژنو اظهار کرد: پایان دادن به کشتار مردم بی گناه یمن و برقراری صلح و ثبات در این کشور، عملی انسانی و مورد قبول جامعه جهانی است .

گروه رسانه ای ساهارا مجموعه ای بزرگ از رسانه های دیداری ،شنیداری و مکتوب در هند است .

بالی با تاکید بر لزوم حضور ایران و عربستان در مذاکرات صلح یمن افزود: ایران به عنوان یکی از قدرت های منطقه ای می تواند نقش موثری در رفع بحران یمن ایفا کند.

این کارشناس ارشد رسانه های هند، گفت: کشورهای غربی درصورتیکه علاقمند به رفع بحران یمن هستند باید از همه نیروهای تاثیر گذار در این کشور استفاده کنند.

وی افزود:در صورتیکه کشورهای غربی بخواهند حقوق مردم یمن را نادیده بگیرند و با اعمال زور خواسته های خود را تحمیل کنند این کنفرانس با شکست مواجه می شود.

دبیرکل سازمان ملل از طیف های مختلف سیاسی برای شرکت درمذاکرات صلح که از روز دوشنبه در ژنو آغاز می شود دعوت کرده است .

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد: این جنبش ازدعوت بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از طیف های سیاسی برای شرکت بدون پیش شرط در گفت وگوهای ژنو استقبال می کند.

این کارشناس ارشد هندی با اشاره به شکست مذاکرات ریاض، اظهار کرد که این نشست برای زیر فشار گذاشتن هرچه بیشتر مردم یمن و یافتن راهی برای سرکوبی مردم این کشور برگزار شده بود.

وی گفت :این نشست به علت نبودن نمایندگان واقعی مردم یمن و انصارالله با شکست مواجه شد.

بالی با بیان اینکه کشورهای غربی و عربی تحلیل درستی از اوضاع یمن ندارند گفت: این کشورها مانند عربستان ،انصارالله را شورشی می دانند و درصدد وارد کردن فشار بر آنها هستند.

بالی از تلاش امریکا برای ترغیب جناح های مختلف یمن برای مشارکت در روند صلح استقبال کرد و اظهار کرد امریکا برای پایان دادن به بحران یمن و جلوگیری از تجاوز عربستان باید تمام تلاش خود را به کار گیرد.

وی با بیان اینکه همواره دریمن حقوق بسیاری از مردم این کشور در قدرت نادیده گرفته شده است، اظهار کرد: انصارالله به نمایندگی از طیف بزرگی از مردم این کشور در صدد دستیابی به حقوق خود است .

براثر تجاوز عربستان و ائتلاف عربی - امریکایی به یمن که از ششم فروردین امسال به بهانه حمایت از رییس جمهور مستعفی و فراری این کشور صورت گرفت، تاکنون بیش از 10 نفر یمنی کشته و مجروح شده اند و زیرساخت ها و تاسیسات این کشور تخریب شده است .

*آساق*264*1600*1579

نظر شما