شناسهٔ خبر: 57513962 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شب گذشته و در دیدارهای جام جهانی

همه رکوردهایی که شکست/ ۶ گل آخر نیمار با پنالتی

مرتضی یعقوبی

در دو دیداری که دیشب از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برگزار شد، آمارها و رکوردهای جالب توجهی به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از سایت ESPN، یکی دیگر از روزهای پرتپش جام جهانی در حالی رقم خورد که برزیل و کرواسی پس از شکست کره جنوبی و ژاپن به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. دیدار ژاپن مقابل کرواسی پس از تساوی ۱-۱ در وقت‌های معمول و اضافه، در نهایت در پنالتی‌ها به سود کروات‌ها تمام شد. برزیل مانند مدعیان قهرمانی واقعی بازی کرد و در نیمه اول چهار گل به کره جنوبی زد و بازی را ۴-۱ برد.

بهترین آمارهای دو بازی شب گذشته را در ادامه مرور می‌کنیم:

ژاپن و کرواسی

۳

دومینیک لیواکوویچ سه پنالتی بازیکنان ژاپن را مهار کرد. او با رکورد دنیل سوباشیچ، دروازه‌بان کرواسی در دیدار با دانمارک در جام جهانی ۲۰۱۸ و ریکاردو، دروازه‌بان پرتغال در دیدار با انگلیس در جام جهانی ۲۰۰۶ با مهار سه پنالتی برابری کرد.

همه رکوردهایی که دیشب در جام جهانی شکسته شد/ ۶ گل آخر نیمار با پنالتی

۳

کرواسی هر سه دیدار متوالی خود در جام‌های جهانی را وقتی به پنالتی رسیده، پیروز شده است که شامل پیروزی در مرحله یک هشتم و یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ و یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ است.

۶

ایوان پرشیچ با ۶ گل، در کنار داور شوکر به عنوان بهترین گلزن تاریخ کرواسی در جام جهانی قرار گرفت.

۱۰

ایوان پرشیچ با گلزنی در بازی شب گذشته برای تیمش، با ۱۰ گل زده در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا تبدیل به بهترین گلزن تمام ادوار کرواسی شد.

۱

دژان لاورن در بازی با ژاپن موفق به ثبت پاس گل شد تا اولین پاس گل خود را در تیم ملی ثبت کند.

برزیل و کره‌جنوبی

۳

نیمار با گلزنی مقابل کره‌جنوبی به لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، ژردان شکیری و ایوان پرشیچ به عنوان تنها بازیکنانی پیوست که توانسته‌اند در سه جام جهانی گذشته گلزنی کنند.

۱۳

نیمار هر ۱۳ ضربه پنالتی خود برای برزیل را تبدیل به گل کرده است. شش گل آخر نیمار برای برزیل از ضربات پنالتی به ثمر رسیده است!

۸ و ۱۴

برزیل برای هشتمین بار متوالی به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کرد. فقط آلمان در گذشته توانسته از جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل چنین رکوردی را ثبت کند.

همچنین برزیل با رکورد آلمان برای ۱۴ حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام‌های جهانی برابری کرد.

۲۶

برزیل در این دیدار از «وورتون» دروازه‌بان سوم خود در نیمه دوم بازی با کره جنوبی بهره برد تا تنها تیمی شود که از هر ۲۶ بازیکن خود در این جام جهانی استفاده می‌کند.

۲

برزیل در نیمه نخست بازی با کره جنوبی توانست ۴ بار دروازه این تیم را باز کند.

در ۶۰ سال گذشته، تنها یک تیم دیگر در نیمه اول یک بازی مرحله حذفی جام جهانی ۴ گل به ثمر رسانده است. آلمان در سال ۲۰۱۴ مقابل برزیل در نیمه نهایی ۷-۱ پیروز شد و ۴ گل را در نیمه اول به ثمر رساند!

همه رکوردهایی که دیشب در جام جهانی شکسته شد/ ۶ گل آخر نیمار با پنالتی

۳

پایک سئونگ هو، بازیکن کره جنوبی سومین بازیکنی است که توانست از بیرون محوطه جریمه دروازه برزیل را باز کند. قبل از او کوین دی‌بروینه در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ و وسلی اشنایدر در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ موفق به انجام این کار شدند.

۲

فقط دو تیم - برزیل و آرژانتین - از منطقه کونمبول (آمریکای جنوبی) به مرحله حذفی جام جهانی راه یافتند. آخرین بار این اتفاق در جام جهانی ۲۰۲۲ کره و ژاپن رقم خورد که برای آخرین بار یک تیم از این منطقه - برزیل - هم فاتح جام جهانی شد.

انتهای پیام

نظر شما