شناسهٔ خبر: 57512626 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سامانه جامع مدیریت "تامین و توزیع مرغ" در سیستان و بلوچستان طراحی شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار طرح ایجاد سامانه جامع مدیریت "تامین و توزیع مرغ" استان با هدف کنترل قیمت مصوب طراحی شد.

صاحب‌خبر -

مجتبی شجاعی گفت: از آنجائیکه سیستان و بلوچستان به جهت عدم تامین گوشت مرغ مورد نیاز خود در سال‌های گذشته همواره وارد کننده گوشت مرغ از استان‌های همجوار بوده با روی کار آمدن واحد‌های جدید و به جهت حمایت از تولید نیاز به برنامه‌ریزی مدون و مدیریت الکترونیک است تا بتوان ضمن مدیریت ورود مرغ به استان، به صورت تدریجی از واردات کاسته و تولیدات خود استان جایگزین شود.

وی ادامه داد: به همین منظور با ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و محوریت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سامانه جامع مدیریت تامین و توزیع مرغ استان طراحی شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، کنترل ورود مرغ زنده به استان و حمل به سمت کشتارگاه، استفاده از ظرفیت حداکثری کشتارگاه‌ها و جلوگیری از تعطیلی آنها، کنترل عرضه مرغ با قیمت مصوب، فروش به موقع مرغ از مرغداران استان، عدم انباشت مرغ و در نتیجه ثبات قیمت در بازار، پیش‌بینی احتمال کمبود مرغ در استان و یا واردات آن و توزیع مرغ منجمد در بین مصرف کنندگان، پیش‌بینی احتمال انباشت مرغ و در صورت نیاز صادرات آن به کشور‌های همسایه، رصد و پایش جوجه ریزی‌ها و تلفات احتمالی وزن و سن پرنده در زمان کشتار و کنترل حمل حداکثری به سمت کشتارگاه از مهمترین دلایل طراحی سامانه جامع مدیریت "تامین و توزیع مرغ" در استان است.

وی تصریح کرد: در این سامانه معاونت بهبود تولیدات دامی استان، اتحادیه مرغداران استان، توسعه بازرگانی، کشتارگاه‌ها، فروشندگان عمده و خرده گوشت مرغ در استان، نماینده وارد کنندگان گوشت مرغ به استان چه به صورت زنده و چه به صورت کشتار روز و حمل کنندگان مرغ زنده و کشتار روز (کامیون دارها) بایستی در این سامانه عضو شوند.

شجاعی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تا کنون با محوریت دفتر اقتصادی استانداری و بنا بر تاکیدات استاندار ۲ سامانه بومی مدیریت توزیع و مصرف آرد خام روستاییان "سنتا" و همچنین سامانه هوشمند مدیریت "تامین و توزیع مرغ" طراحی شده که در راستای شفاف سازی و تسهیل در اجرای فرایند‌ها بوده که با همراهی خوب دستگاه‌های متولی اجرایی و بخش خصوصی و با نشست‌های متعدد و بهره‌گیری از دیدگاه‌های بخش خصوصی و دولتی و نخبگان بوده است.

وی بیان کرد: سامانه "سنتا" توسط وزارت اقتصاد معرفی شده و در تمامی کشور اجرایی و سامانه تامین و توزیع مرغ هم پس از بررسی‌های بیشتر وارد فاز اجرایی می‌شود که جا دارد از دستگاه‌های همراه جهاد کشاورزی، غله، تعاون روستایی، عشایری و دامپزشکی تقدیر شود.

نظر شما