شناسهٔ خبر: 57504271 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

از سوی انتشارات وایلی و الزویر صورت گرفت

انتشار نتایج پژوهش‌های محققان دانشگاه تهران

نتایج پژوهش‌های محققان دانشگاه تهران درباره تولید مواد حساس‌شونده به نور خورشید و نانوساختار‌های مناسب برای خالص‌سازی گاز طبیعی منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مقاله‌های حاصل از این تحقیقات که در آزمایشگاه فرایندهای جذب سطحی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران انجام شده، در سه نشریه بین‌المللی توسط انتشارات وایلی و الزویر به چاپ رسیده است.

شهره فاطمی، استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران پیرامون این پژوهش‌ها می‌گوید: یکی از موضوعات تحقیقاتی جاری در آزمایشگاه فرایندهای جذب سطحی، تولید مواد حساس‌شونده به نور خورشید است. از این مواد برای تولید نانوکاتالیزورهای فعال در برابر نور خورشید و همچنین نانومواد حساس‌شونده در برابر نور خورشید استفاده می‌شود که در ساخت سلول‌های خورشیدی کاربرد دارند.

وی افزود: نانوکاتالیزورها می‌توانند مواد آلاینده در هوا را اکسید و به ترکیبات بی‌ضرر تبدیل کنند و به عبارت دیگر، آلاینده‌های هوا را در حضور نور خورشید جذب و حذف نمایند. از برخی دیگر از این نانوساختارها برای تبدیل انرژی نوری خورشید به الکتریسیته بهره می‌گیرند که در نسل سوم سلول‌های خورشیدی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج خوبی را دربرداشته است.