شناسهٔ خبر: 57504271 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

از سوی انتشارات وایلی و الزویر صورت گرفت

انتشار نتایج پژوهش‌های محققان دانشگاه تهران

نتایج پژوهش‌های محققان دانشگاه تهران درباره تولید مواد حساس‌شونده به نور خورشید و نانوساختار‌های مناسب برای خالص‌سازی گاز طبیعی منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مقاله‌های حاصل از این تحقیقات که در آزمایشگاه فرایندهای جذب سطحی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران انجام شده، در سه نشریه بین‌المللی توسط انتشارات وایلی و الزویر به چاپ رسیده است.


شهره فاطمی، استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران پیرامون این پژوهش‌ها می‌گوید: یکی از موضوعات تحقیقاتی جاری در آزمایشگاه فرایندهای جذب سطحی، تولید مواد حساس‌شونده به نور خورشید است. از این مواد برای تولید نانوکاتالیزورهای فعال در برابر نور خورشید و همچنین نانومواد حساس‌شونده در برابر نور خورشید استفاده می‌شود که در ساخت سلول‌های خورشیدی کاربرد دارند.


وی افزود: نانوکاتالیزورها می‌توانند مواد آلاینده در هوا را اکسید و به ترکیبات بی‌ضرر تبدیل کنند و به عبارت دیگر، آلاینده‌های هوا را در حضور نور خورشید جذب و حذف نمایند. از برخی دیگر از این نانوساختارها برای تبدیل انرژی نوری خورشید به الکتریسیته بهره می‌گیرند که در نسل سوم سلول‌های خورشیدی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج خوبی را دربرداشته است.

نظر شما