شناسهٔ خبر: 57502887 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش کره شمالی به رزمایش اخیر کره جنوبی و آمریکا

کره شمالی با حملات متعدد توپخانه‌ای به رزمایش مشترک اخیر سئول و واشنگتن واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

کره شمالی صبح امروز (دوشنبه) ۱۳۰ موشک توپخانه‌ای را به سمت غرب و شرق دریای خود شلیک کرد تا واکنشی به رزمایش اخیر مشترک کره جنوبی و آمریکا بدهد.

به گزارش رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی توافق سال ۲۰۱۸ میان دو کره را نقض کرد. پیونگ یانگ رزمایش مشترک را از نزدیک پیگیری می‌کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هشداری زبانی به کره شمالی ارسال شده است. آخرین باری که پیش از این کره شمالی به این رزمایش واکنش داد گلوله‌ها و موشک‌های بسیاری در منطقه مرز دریایی میان دو کره فرود آمد.

پیونگ یانگ در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز کره جنوبی و آمریکا در برگزاری رزمایش‌های متعدد در مرز‌های این کشور، اقدام به انجام چندین آزمایش مختلف موشکی از جمله آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما کرد. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، به تازگی اعلام کرده است هدف پیونگ یانگ تبدیل شدن به قدرتمندترین دارنده تسلیحات هسته‌ای در جهان است.  

در ۱۸ نوامبر، کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد. خبرگزاری مرکزی کره یک روز پس از پرتاب این موشک اعلام کرد که آزمایش موشک هواسونگ-۱۷ موفقیت آمیز بوده است. به گفته کارشناسان نظامی کره جنوبی، این موشک می‌تواند بیش از ۱۵ هزار کیلومتر را بپیماید و به خاک آمریکا برسد.

نظر شما