شناسهٔ خبر: 57494649 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رونمایی از سامانه فروش «آی‌تیکت»/ در سال جاری تنها دو فیلم به سوددهی رسیدند

به‌منظور توسعه مراکز بلیط فروشی سینمای ایران سامانه بلیط فروشی «آی‌تیکت» به همت مؤسسه سینما شهر راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از سامانه بلیط فروشی «آی‌تیکت» با حضور هاشم میرزاخانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه سینما شهر، عبلی سزتیپی رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران و منوچهر شاهسواری عضو شورای عایل سینما، محمدرضا صابری نایب رئیس لانجمن سینما داران، سید مصطفی حسینی مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز و برخی از مدیران برنامه‌های پرکاربرد ایرانی روز 13 آذرماه در محل مؤسسه سینما شهر تشکیل شد.

در ابتدای این مراسم هاشم میرزاخانی مدیرعامل مؤسسه سینماشهر گفت: در حال حاضر با توسعه فضای مجازی، بحث توسعه فروش از طریق فضای آی تی مطرح شده و ما به دنبال تعامل سینما با آی تی هستیم.

وی ادامه داد: با تفاهم ایجاد شده با نرم افزارهایی که بیش از 150 میلیون مشترک دارند فرصت مناسبی برای جذب مخاطب به سینما به‌وجود خواهد آمدند.

مدیرعامل سینما شهر بیان کرد: در سال جاری تنها دو فیلم ما به سود‌دهی رسید و 4 فیلم توانستند تنها هزینه‌های خودرا جبران کنند و مابقی فیلم‌ها حتی هزینه تولید خود را هم جذب نکرند.

همچنین منوچهر شاهسواری در این برنامه توضیح داد: آمار مخاطب سینما در سال جاری سطحی است و برای رهایی از این بحران نیاز به زمان است.

وی ادامه داد: امروز با 165 هزار صندلی در سینما شاهد اشغال تنها 5 درصد از آن‌ها هستیم در حالی که این میزان از مخاطب حداقل باید به 45 درصد برسد.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان سینماشهر و برنامه‌های پرکاربرد ایرانی از جمله اسنپ، ایزی پی، فام، آی گپ، روبیکا و ... امضا و از سامانه بلیط فروشی «آی‌گپ» رونمایی شد.

پایان پیام/

نظر شما