شناسهٔ خبر: 57486007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از مُنکر اصفهان:

گشت ارشاد مسئولان در ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر اصفهان فعال است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان گفت: گشت ارشاد مسئولان از مدت‌ها قبل در ستادامر به معروف و نهی از مُنکر اصفهان فعال بوده و به تعدادی از شکایت‌ها نیز رسیدگی شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محسن مظاهری، امروز در نشست تخصصی با عنوان «جهاد تبیین» که به صورت مجازی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه برگزار شد، افزود: تاکنون تعداد زیادی شکایت در باره ترک فعل مسئولان، اصناف و نهاد‌های مختلف توسط  ستاد احیای امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان بررسی و پیگیری شده است.

او خدمت‌رسانی به ارباب رجوع، کشف تخلفات مالی و رصد انتصابات نابجا را از حوزه‌های فعالیت این ستاد در زمینه گشت ارشاد مسئولان توصیف کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان با تشریح وضعیت سیاسی و اجتماعی روز کشور تاکید کرد: برغم نقش تذکر لسانی در اصلاح ناهنجاری‌ها و بی‌قانونی‌ها، دشمن درصدد زدودن این تفکر در جامعه است.

او تصریح کرد: دشمن با هجمه به برخی ساختار‌ها و بی‌تفاوتی مردم نسبت به ناهنجاری‌ها، به دنبال کمرنگ کردن ارزش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام مظاهری، امر به معروف و نهی از منکر را رسالت همه مردم دانست و تصریح کرد: اگر دعوت بر قانونگرایی و نهی از قانونگریزی در جامعه وجود نداشته باشد، بتدریج مشکلاتی ایجاد می‌شود و فعالیت نهاد‌هایی مانند پلیس راهنمایی و رانندگی و نیرو‌های انتظامی نیز با هدف کمک به این رهیافت معنا پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه موضوع فوت خانم مهسا امینی دسیسه‌‎ای برای مقابله با این روند بود، افزود: برخی با دامن زدن به این اتفاق و تبدیل آن به چالش بزرگ برای کشور به دنبال حذف و لغو تذکر لسانی در جامعه بودند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان افزود: ابتدای خرداد تا پایان شهریور امسال نزدیک به ۷۰۰ نفر در اصفهان درباره ضرورت رعایت حجاب بدون هیچگونه خشونتی تذکر لسانی گرفتند و هیچ مصداقی از بدرفتاری، خشونت و شکایت هم در کار نبود.

نشست تخصصی «جهاد تبیین»، امروز بصورت مجازی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه برگزار شد.

نظر شما