شناسهٔ خبر: 57471132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در جلسه ستاد شاهد آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مطرح شد؛

لزوم توجه به تقویت بنیه علمی دانش آموزان شاهد

مدیران کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در جلسه ستاد شاهد استان بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان شاهد و ایثارگر تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، جلسه ستاد شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی امروز (شنبه) با حضور «جابر ابوالفتح‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و «علیرضا صیادی» مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به پوشش شهریه دانشجویان محصل در دانشگاه‌های غیردولتی توسط این نهاد اظهار داشت: اگر بنیه علمی دانش آموزان مشمول تعهد بنیاد شهید و امور ایثارگران، در دوران تحصیل در آموزش و پرورش عمومی تقویت شود، ضریب قبولی فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های دولتی که تحصیل در آن‌ها رایگان است، افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: این سیاست، نوعی جابجا کردن هزینه بنیاد از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است.

«ابوالفتح‌زاده» تاکید کرد: از نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی هزینه در آموزش و پرورش برای دانش‌افزایی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان، بر تقبل شهریه‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر ارجح است و این سیاست با جدّیت دنبال خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست به حساس بودن انتخاب مدیران مدارس اشاره کرده و گفت: مدیران کارآمد در بهبود روند آموزش و پرورش اقدامات موثری انجام داده‌اند.

«صیادی» همچنین خواستار رسیدگی به درخواست مجوز برای کلاس‌های دانش‌افزایی مدرسه شاهد، تشکیل جلسات ستاد شاهد مدارس و برگزاری کلاس‌های تقویت بنیه علمی پایه دوازدهم دانش آموزان مدارس شاهد و ایثارگران شد.

وی تاکید کرد: تقویت بنیه علمی دانش آموزان از رویکردهای مهم است و برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این زمینه صورت می‌گیرد.

در ادامه این جلسه هر یک از حاضران به طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و در نهایت اعضای ستاد، ضمن موافقت با اصلاح ساز و کار انتخاب مدیران پیشنهادی مدارس شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی مصوب کردند که کلاس‌های تقویت بنیه علمی پایه دوازدهم دانش آموزان طرح شاهد با همکاری آموزشگاه‌های علمی آزاد برگزار و همچنین مجوز تشکیل کلاس‌های دانش افزایی به مدیران مدارس شاهد استان اِعطا شود.

انتهای پیام/

نظر شما