شناسهٔ خبر: 57463126 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سازمان همکاری شانگهای:

باید با دخالت‌های خارجی مقابله شود

معاون دبیر کل سازمان همکاری شانگهای بر لزوم مبارزه اعضا با دخالت‌های بیگانگان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «اریک آشیموف»، معاون دبیرکل سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد که کشورهای عضو باید اعتماد متقابل را تقویت و با تلاش‌ها برای مداخله خارجی مقابله کنند. 

وی گفت: «تقویت اعتماد به یکدیگر، مقابله قاطعانه با تلاش‌ها برای مداخله خارجی، تقویت روند افزایش تعداد کشورهای تشکیل‌دهنده سازمان و گسترش تماس‌ها و همکاری‌های بین‌المللی مهم است. در زمینه همکاری های امنیتی نیز ایجاد یک خط دفاعی قوی، بهبود کارآمدی مکانیسم های همکاری در این زمینه و کمک به حل مشکل افغانستان مهم است».

معاون دبیر کل سازمان همکاری شانگهای گفت: «در شرایطی که سازمان وارد دهه سوم فعالیت خود می شود، همه کشورهای عضو به این فکر هستند که چگونه با پیروی از الگوی مثبت سال‌های اخیر به تهدیدها و چالش های جدید پاسخ موثری دهند». 

وی تاکید کرد: ‌«با توجه به این شرایط، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تنها راه مطمئن برای رویارویی با چالش‌ها را تقویت همکاری بین خود و تحریک عوامل توسعه در کشورهای خود می‌دانند. امروز ما باید یک وظیفه بسیار حیاتی را انجام دهیم و آن اجرای عملی و تبدیل توافق های به دست آمده در اجلاس سران سازمان به نتایج ملموس است».

 

نظر شما