شناسهٔ خبر: 57458084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طراحی و ساخت بیش از ۵۵۰ نوع قطعه در نیروگاه شهید رجایی قزوین

مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی گفت: بیش از ۵۵۰ قطعه با استفاده از توانمندی‌های داخلی در نیروگاه شهید رجایی، طراحی و ساخته شد.

صاحب‌خبر -

 ابوالفضل موتاب‌ها مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی گفت: به منظور حفظ آمادگی واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی برای تولید برق پایدار، ۵۵۸ قطعه مورد نیاز واحد‌های سیکل ترکیبی و بخاری این نیروگاه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، در اداره ساخت داخل این شرکت، طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شد.

موتاب‌ها افزود: در سال گذشته و در پی اعلام نیاز به قطعات و تجهیزات کاربردی در واحد‌های سیزده گانه این شرکت، متخصصان امور بازرگانی (اداره ساخت داخل)، اقدام به نقشه برداری و طراحی تعداد ۵۵۸ نوع قطعه مورد نیاز نموده که برای ساخت، در اختیار قطعه سازان داخلی قرار گرفت.

مدیر عامل نیروگاه شهیدرجایی در ادامه بیان داشت: طراحی و ساخت سیل‌های توربین بخار، چرخ دنده‌های فن‌های گیربکس ACT، شفت گیربکس مربوط به والو دستی خروجی فیلتر خط گاز، الکتروموتور بویلر فید پمپ ها، پمپ اصلی هیدرولیک واحد‌های گازی و... نمونه‌ای از قطعاتی است که از سوی امور بازرگانی نیروگاه شهید رجایی طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شده است.
[yektanet.com]موتاب‌ها در ادامه افزود: بوش ضربه گیر لاستیکی جهت بوستر فن بویلر واحد‌های بخار، اورینگ مورد استفاده در برج‌های خنک کننده اصلی و کمکی، طراحی و ساخت چرخ دنده‌های گیربکس واحد‌های گازی و چرخ دنده‌های پمپ سوخت و ... بخش دیگری از اقلامی است که به تعداد ۷.۹۴۳ عدد از آن‌ها توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

وی اظهار داشت: برای ساخت این تعداد قطعه و تجهیزات، نقشه‌های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اموربازرگانی (اداره ساخت داخل) شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته شده که در واحد‌های نیروگاه به بهره برداری رسیده است.

طراحی و ساخت این قطعات و تجهیزات که با تکیه بر توانمندی‌های داخل کشور و ممانعت از خرید کالا‌های مشابه خارجی انجام شد، کاهش چشمگیری در هزینه‌های جاری شرکت داشته است.

نظر شما