شناسهٔ خبر: 57445057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به همت کمیته امداد صورت گرفت؛

ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون قریب به ۴ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

عرب مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی سهمیه خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ را ایجاد ۸ هزار و ۱۹۲ فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون قریب به ۴ هزار فرصت شغلی معادل ۴۸ درصد در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

او افزود: با توجه به عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۰ و همچنین اعتماد مجلس و برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد یک میلیون شغل در سال ۱۴۰۱ در کل کشور، ۵۰۰ هزار فرصت شغلی به کمیته امداد واگذار شد.

عرب بیان کرد: در این زمینه در سال ۱۴۰۱ مجوزی به کمیته امداد داده شد تا علاوه بر این که همه ساله برای مددجویان خود اشتغال ایجاد کرده است، امسال تا دهک ۵ جامعه اشتغال ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی سهمیه خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ را ایجاد ۸ هزار و ۱۹۲ فرصت شغلی عنوان و بیان کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای ایجاد این فرصت‌های شغلی ۴۷۲ میلیارد تومان است.

او تصریح کرد: از این میزان تاکنون ۴۴۶ میلیون تومان ابلاغ شده است و ۳۰ میلیون تومان که مربوط به یکی از بانک‌های عامل است هنوز به شعب این بانک ابلاغ نشده است و تا پایان سال ابلاغ خواهد شد.

عرب با اشاره به اینکه بیش از ۵۲ درصد این اعتبار، معادل ۲۳۴ میلیارد تومان جذب شده است، اظهار کرد: همچنین از ۴۷۲ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده ۴۱۰ میلیارد تومان مربوط به تبصره ۱۶ است که در جهت فرصت‌های شغلی ابلاغ شده است و مابقی مربوط به صندوق امداد ولایت کمیته امداد و برای زنان سرپرست خانوار است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر این فرصت‌های شغلی ایجاد نشود، تبعاتی را به دنبال خواهد داشت، گفت: تاکنون رایزنی‌هایی صورت گرفته تا استان‌هایی مانند خراسان جنوبی که استان صنعتی نیست و آورده در بانک‌ها پایین است، خاص دیده شوند.

نظر شما