شناسهٔ خبر: 57431241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گیلان

محمد مهدی اسماعیلی امروز جهت شرکت در اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی شهید میرزاکوچک جنگلی وارد گیلان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری یکروزه امروز(پنج‌شنبه، ۱۰ آذر) برای حضور در اجلاسیه پایانی کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک جنگلی که ساعت ۹ صبح در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود، وارد استان گیلان می‌شود.

 

این کنگره بین المللی بعد از برگزاری دو اجلاسیه در برج میلاد تهران و شهر مقدس قم، امروز در اجلاسیه رشت با حضور مسئولان کشوری و استانی به کار خود پایان می دهد.

 

حضور بر مزار شهید میرزاکوچک در سلیمانداراب و افتتاح تئاتر شهر در امین الضرب از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه اسماعیلی به گیلان است.

 

گفتنی است، کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی طی روزهای ۱۰،۹ و ۱۱ آذر در رشت در حال برگزاری است که کنگره علمی « تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل » با ارائه  ۲۰ مقاله از دانشگاه‌های سراسر کشور روز گذشته به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد. آئین رونمایی از آثار هنری و رسانه‌ای کنگره بین المللی شهید میرزاکوچک با ۴۰ عنوان تولیدات هنری و رسانه‌ای عصر دیروز در تالار مرکزی رشت برگزار شد که همزمان نمایشگاه آثار برگزیده خوشنویسان «مشق مجاهدت»، نمایشگاه عکاسی بازآفرینی تاریخی «حکایت و روایت»، نمایشگاه آثار منتخب «نشانواره کنگره»، نمایشگاه عکس «بزرگداشت‌های سردار جنگل» و نمایشگاه پوستر رویدادهای کنگره بین المللی شهید میرزاکوچک افتتاح شد.

 

اجلاسیه پایانی رشت در تالار مرکزی و افتتاح تئاتر شهر رشت در مجتمع سردار جنگل بعد از ۲۰ سال از برنامه‌های روز دوم کنگره است که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز برگزار می‌شود. اختتامیه جشنواره ملی سرود آوای جنگل و نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی « سردار جنگل» برنامه‌های روز سوم و پایان بخش کنگره بین‌المللی میرزاکوچک جنگلی در گیلان است.

پایان پیام/84

نظر شما