شناسهٔ خبر: 57418184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مرتضوی: بستر اجرای طرح کالابرگ فراهم شده است

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما مکلف هستیم که سازوکار کالابرگ را تقویت کنیم و همکاران ما در وزارت کار با همکاری وزارتخانه های اقتصاد و صنعت جلساتی داشتند و بستر این کار فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در مورد آخرین وضعیت کالابرگ گفت:‌ قانونگذار تکلیف کرده که دولت به جای پرداخت یارانه نقدی کالابرگ الکترونیکی توزیع کند اما چون تاکنون بستر فراهم‌ نشده بود، این کار انجام نشد.

وی افزود: اکنون مقرر شده زمینه کالابرگ الکترونیکی را با انجام نمونه آزمایشی دنبال کنیم و به همین منظور به صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شده است. ما مکلف هستیم که سازوکار کالابرگ را تقویت کنیم و همکاران ما در وزارت کار با همکاری وزارتخانه های اقتصاد و صنعت جلساتی داشتند و بستر این کار فراهم شده است.

وزیر کار بیان کرد: این طرح در چند شهرستان به صورت موردی اجرا شد که بازخورد خوب و مطلوبی گرفتیم. به محض اینکه زمینه کالابرگ الکترونیکی فراهم شود، به صورت آزمایشی آن را اجرا می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر این طرح اجرا شود.

مرتضوی اضافه کرد: استفاده از کالابرگ اختیاری است یعنی کسانی که بخواهند می‌توانند از آن استفاده کرده و یا از مبلغ نقدی آن استفاده کنند.

وزیر کار در مورد سازوکار اجرای این طرح، تشریح کرد: در این طرح کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص و به اختیار می توانند با این کارت، پروتئین خرید کنند یا اینکه زمانی که یارانه به حساب افراد واریز می شود، پول آن را برداشت کنند.

پایان پیام/

نظر شما